/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lommeregner til udregning af tidsforskel
Fra : ganga
Vist : 2644 gange
50 point
Dato : 04-02-12 09:34

Hej
Er i gang med at undersøge, hvilken type lommeregner, hvor man kan lave et program, så man kan udregne tidsforskellen. Et krav er at lommeregneren skal ikke være en avanceret af slagsen.., det kan sagtens være en ældre model.., hvor man så kan indtaste en formel, der kan udregne en tidsforskel, f.eks man indtaster tidspunktet 11:44 og 02:15, og så bliver resultatet 14:31

Yderligere ønskes formlen til lommeregneren..

ps. jeg ved godt at i disse tider, tænker man i smartphone, men der hvor det skal anvendes, har man ikke dette tilrådighed..

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-12 10:47

Texas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-12 12:44

Regning i timer minutter og sekunder er helt so regning i grader, minutter og sekunder.

En lommeregner skal bare kunne en lille smule matematik før den kan regne i grader.

Det er først hvis du skal have forskellige datoer med år og måned med at det bliver lidt svært.
Men det er let at lave et computerprogram som kan det.
Hvis du er helt fremmed for at skrive programmer, så brug et regneark. Der er indbygget datofunktion, med skudår og det hele.

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 04-02-12 14:20

Hej Transor..
Det drejer sig ikke om datoer med år.., blot som eksemplet jeg har lavet
Der er en jungle af lommeregner der kan en masse. Det skal være en billig lommeregner, som jo ikke behøver at kunne de helt store program udførelser..

- og så er det programmeringen.., - den er jeg ikke skarp på. ., men måske kan man finde et eksempel fra nette, ud fra den pågældende lommeregner..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-02-12 14:35

Hvis man laver en lommeregner, der skal kunne programmeres, så laves de ikke udelukkende til at udføre det, du beder om.

Så bliver de lavet til at kunne programmeres til mange til, og så er de ikke billige.

Til hvad & hvor skal du bruge den lidt mere specifikt?

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 04-02-12 15:03

Hej Bille1948..
- der må da findes en måde man kan programmere en lommeregner på, på det jeg beder om...
Spørgsmålet er "bare" at finde lommeregneren, og metoden hvordan man programmerer det..

Jeg arbejder i en virksomhed, hvor man tiltider skal udregne den samlede tid, for det pågældende materiale har været ude for køl. Dvs. når det forlader kølerummet til det kommer tilbage til kølerummet. Man skriver disse start og slut tider ned, og udregner dem. Men der er mange som regner forkert.

Der er ikke computer der hvor vi opholder os, men et par alm. lommeregner. Jeg overvejer måske om man kunne lave en app. der kan dette?
Har kigget på http://www.andromo.com/ men der er en smule vanskelig at gennemskue....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-12 22:18

Du kan jo starte med at konvertere dine tider om til industri-minutter, så kan de beregnes på samme måde som kroner og øre. Slutresultatet skal så bare regnes tilbage til menneske-minutter igen.
Hvor svært kan det være?

Jeg har en ældre Texas TI-30 med op til ca. 30 programtrin, som vil kunne klare dette, uden de store armsving. Jeg brugte den meget i 80' erne, i forbindelse med tidsstudier i den virksomhed jeg var ansat i.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-12 02:41

Køb en tablet eller smartphone
Der kan håndtere excel / regneark lav programmet i dette og læg det ned på tabletten / telefonen

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-12 02:44
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-12 02:47
Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 05-02-12 09:57

Tak for svaret rotw.
- Det er super godt svar..!!:)

Ganga