/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bamalamabamaloo
Fra : jensviggo
Vist : 548 gange
28 point
Dato : 31-01-12 19:01

Jeg har vendt den her en gang før for ca. 2-3 år siden uden held, jeg prøver igen.
Der drejer sig om melodien Bamalamabamaloo, jeg ved Little Richard har en version, måske osse skrevet den????????????, men det er en anden kunstner/sangerinde jeg er ude efter.
Som sagt er det en quinde der synger, og er meget rytmisk, altså sangen, jeg hørte den første gang på disquetek (nok stavet forkert) Toppen i Thisted i ca. 1969, har senere hørt den en enkelt gang i radione, men det er 25 år siden, mon vi har en gammel Thistedboer der kender Toppen og måske nummeret?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 31-01-12 19:48

Har en lumsk mistanke om at du skal søge Tutti Frutti.

Den starter nemlig med den bemeldte meningsfulde sætning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-12 22:26
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-12 22:54

Little Richard - Bama Lama Bama Loo (Shindig! 1964)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-12 23:01

Men her lærer du også at danse:

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-02-12 06:28

Det er ikke Little Richard-versionen jeg er ude efter, men en version med en kvindelig solist som jeg har skrevet i indlægget, ja den bliver svær den her!

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 28 point
Dato : 01-02-12 07:25

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-02-12 10:57

jensviggo

Du har da større chancer for selv at finde den rigtige udgave når du kender den korrekte titel på nummeret!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-02-12 12:55

det ved jeg Jeanettesmor, helt sikker er man jo aldrig, men bamalama indgår i teksten

til Klaudi, mange gode fine numre, men den er desværre ikke imellem, melodien er mere rolig og taktful og i 2/4dels takt

jensviggo

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 04-02-12 06:47

Tak for svaret nomore, men jeg må konstatere, at jeg aldrig finder den version som jeg henviser til,
skidt med det det var osse noget gammelt l---

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-02-12 00:30

ALDRIG opgive
=
http://www.google.dk/search?hl=da&q=kister&gs_sm=1&gs_upl=1609l2422l0l6313l5l5l0l0l0l0l219l718l0.2.2l4l0&biw=1016&bih=567&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=b9ZCT9TiPMaf-wal3ujlBQ

Tror der er tale om et såkaldt MIX,= langtid før man
NU_OMDAGE hører en melodi igen og igen.
På den tid var der også noget med ? ABBA og Bonye_M/ Starwars - tema
har det på bånd, men kan ikke afspille det = surt nok.
Men du må gerne få kassettebåndene, da jeg ikke kan bruge dem til noget.
HVIS? så skrive PM, den ser jeg hurtigere end dette indlæg.

Men prøv at søg på old disco/ mix/ discotek/ remix 80´s