/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sync af Personer Samsung Nexus/PC
Fra : leob
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 30-01-12 00:52

Jeg har en Samsung Galaxy Nexus smartphone med Android 4 Ice Cream som skal holdes syncroniseret med min PC med Win 7.
Bortset fra backup-funktionen er det jo også rart at kunne redigere større mængder data på PCens store tastatur.
Det går også fint med Smartphonens Kalender og Dokumenter, som ubesværet redigeres/ syncroniseres med de tilsvarende på min Google Gmail-konto.
Men med min samling af Personer (svarende til Outlooks Kontaktpersoner) har jeg et problem.
De bliver måske også syncroniseret med en tilsvarende samling på PCen, med jeg kan ikke finde dem !!!!
De synes ikke at være på min Gmail konto.
Jeg kan heller ikke se dem andre steder på PCen.
Sætter jeg smartphonen på PCen som en extern harddisk, kan jeg godt se en mængde filmapper, men ikke person-filen.
Er der nogen som ved, hvordan jeg nemmest holder smartphonens persongalleri synkront med med PCen (og dermed også kan redigere det via PCen - altså ikke bare lave en backup fra smartphone til PC)
leob

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 30-01-12 09:54

Det er nok fordi det ligger på din Gmail-konto og ikke på telefonen.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-01-12 10:59

Du skriver
Citat
Det er nok fordi det ligger på din Gmail-konto og ikke på telefonen.

Læs dog hvad jeg skriver !!!!!!
Citat
De synes ikke at være på min Gmail konto

Min Gmailkonto er selvfølgelig på PCen. Hvis jeg brugte den fra telefonen ville jeg ikke have adgang til mit store tastatur

hi
leob

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-12 22:45

Yep ! svaret er det samme som her : http://www.kandu.dk/Spg159639.aspx

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 31-01-12 11:27

Tak for svaret andre123.
Ja, jeg er godt klar over, at jeg kan gå via det program jeg oprindeligt brugte til at kopiere outlook data til google (takket være dig).
Jeg er dennegang på jagt efter
Citat
Når jeg ændrer i Kalender eller Dokumenter, ligegyldigt om jeg gør det på telefonen eller på PCen, ryger det op i "skyen" og kan umiddelbart læses begge steder uden at jeg skal koble telefonen til PCen.
Det er jo líge det, jeg også gerne vil opnå med kontaktpersonerne fra telefonens person-liste.
Mit er problem måske, at jeg ikke rigtig kan finde ud af Gmail. Jeg har een gang fået fat i dens kontaktpersoner, men ved ikke hvordan !!!! Så vidt jeg husker rummede listen kun email-adresser og kontaktpersonens navn og ikke, som på telefonen (og i Outlooks kontakpersoner) en masse yderligere oplysninger som adresse, fødselsdato m.v.

Jeg har nu fundet løsningen:
Citat
Jeg fandt (via Google !!!) at jeg ved at gå ind på
Kode
https://www.google.com/contacts_v2/#contacts

kunne læse alle mine kontakter med alle oplysninger fra telefonen. Rettelser kommer begge steder.

Nu er jeg ved at være kørende takkt være Kan-du "eksperter"
leob