/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ekstra harddisk
Fra : pylleb
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 29-01-12 17:32

Min computer vil ikke ind på min ekstra harddisk som er et I drev.
Den skriver den skal formateres, men kan ikke passe har en masse på den .
Er harddisken gået eller kan jeg redde den på een eller anden måde.....?

Har enormt med billeder m.m.m. på den.

Hjælp hvad gør jeg ...?

Een eller felre der har et rigtig godt råd.......tak..........smiler

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-12 17:42

Hvis du har været uheldig, at fjerne det ekstra drev, uden at bruge SIKKER FJERNELSE, så kan det være det der har blokeret for drevet, og måske beskadiget diskens bibliotek, så du ikke længere kan se hvad der er på den.
Vigtige billeder, bør lægges/sorteres i forskellige mapper, og brændes over på nogle CD'er.

Har du prøvet, at tilslutte drevet til en anden PC?

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 29-01-12 18:42

du tager og finder software på hjemmeside for den fabrikant der har lavet harddisk- alle har noget software til at fejlsøge og udbedre deres harddiske - - og lær så af erfaring som severinfo også siger- opbevar aldrig data af vital betydning på flytbar medie som eneste kilde- altid min 2 og gerne mindst en af dem på fyssisk medie ..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-12 18:56

Prøv om du kan redde den med dette program her:

EASEUS Partition Recovery is a free and easy-to-use partition recovery software to recover deleted or lost partition which contains the following features to be one of the best partition recovery software for you to keep:

Free for both home and commercial users.
Use it with ease: a wizard interface walks you through all the partition recovery process.
Recover deleted or lost partition quickly and easily.
Offer several optional scan areas helps locate the lost partition quickly.
Support FAT, NTFS, Ext2/Ext3 file system.
Support IDE / ATA / SATA / SCSI drives.
Support Windows 2000, XP, 2003, Vista, 2008, 7.

http://majorgeeks.com/EASEUS_Partition_Recovery_d6564.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-01-12 19:29
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-01-12 19:58

Jeg plejer at bruge dette = recover partition
http://www.partitionwizard.com/help/partition-recovery.html
Virker hver gang, men det tager sin tid - afhængig af diskens størrelse

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-01-12 20:14

Jeg har selv gode erfaringer med Active Partition Recovery som er et betalingsprogram. Men prøv lige først om du kan få den til at virke i en anden maskine.

Nu siger du ikke andet om disken end at den er i et drev, og så kan det både være USB og E-SATA. Begge dele kan let afprøves på de fleste moderne PC'ere. Og kig også lige efter om der skulle være skader på stikkene.

Ellers må jeg helt klart tilslutte mig Severinos kommentar.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 29-01-12 22:16

Takker for jeres gode svar.
Min dejlige svigersøn tog den eksterne harddisk med sig hjem og fik lige en mail fra ham , at den heller ikke virkede hos ham.

Får den først i weekenden .......så indtil da nok bedst lige afvente og se , kan jo intet gøre indtil dag.

Ses evt. sidst på ugen.........hygs jer.....smiler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-12 23:28

Han åbner den nok, og sætter den i gang med et lille puf.
Man skal vist bare passe på ikke at ridse den blanke plade.