/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Valg af mobil
Fra : CerwinVega
Vist : 1124 gange
65 point
Dato : 25-01-12 19:01

Jeg skal til at se på en ny mobil da min gamle sony erricson C510 med tryk knapper ikke virker så godt mere.

Så jeg har set på 2 Samsung modeller som jeg mener er noget for mig.
I9001 og I9003

http://www.91mobiles.com/compare/Samsung/Galaxy+S+Plus+i9001/vs/Samsung/I9003+Galaxy+SL.html

Den ene har hurtigere 3g net og den anden kan afspille flere fil formater inden for musik og film.

Så hvad skal man vælge ?¿

Jeg har også set på de nyer galaxy modeller men nægter at give en bondegård for dem, så pris mæssig bliver det en af disse 2 nævnte

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 75 point
Dato : 25-01-12 19:28

Jeg ville vælge Galaxy S
Som du skriver, har den højere hastighed, men den væsentligste grund er skærmen.
Super AMOLED skærmen er meget bedre end en LCD skærm.
Meget klare farver og sort er helt sort og ikke mørk grå!
Det med de formater den kan afspille, kan du klare med et program til at konverter musikken med.

Gert

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 25-01-12 22:41

Jeg har måtte finde en erstetning til min sony w959.
Hvilket jeg var ked af. Jeg valgte sony vivaz. Da den ahvde nogenlunde samme kamera og musik/radio afspiller i.
Men jeg har så siden ibrugtag, fundet ud af et kæmpestort minus for mig.
At det ikke er muligt at skifte kanal eller musikstykke ved et tryk på en knap på telefonen. Ej heller kan jeg skrue op og ned for styrken uden at mobil skal op af lommen og der skal trykkes på Lås op, af skærm og så videre.
Hvilket tager op til flere sekunder.
Som er et kæmpe minus når en eller anden radiodiscjockey ÆÆÆÆlsker lyden af sin egen stemme og jeg bare vil trykke videre til næste kanal.

Så nu bliver min mp3-afspiller hevet frem,ladet op og brugt igen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-01-12 00:12

Du skal sefølgelig glemme alt om Samsung telefon og spandere på dig en Iphone 4s.Du vil ikke angre.
alimak

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 26-01-12 00:31

Skal vi ikke bare holde os til mit spørgsmål når jeg nu HAR besluttet at det skal være samsung ;)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-01-12 09:28

Sønnen har købt en Samsung Omnia W, som han er meget tilfreds med. Jeg kender ikke Samsung, da vi altid har foretrukket Nokia. Vi bruger ikke musik/radiodelen.
Konen har lige købt en Nokia lumia 800. Hidtil har vi kun kørt med alm. mobil-tlf., men den virker rigtig lækker, og så med et erhvervsab. hos TDC til 62,50 kr. om mdr. med fri taletid uden begrænsning og 20 GB data!

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 26-01-12 10:27

Tak for svaret g_h.

Tror jeg vælger I9001 modellen inden vi er ude at sejle på dybere vand :D