/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
olie spild
Fra : 190e
Vist : 586 gange
85 point
Dato : 22-01-12 15:13

vores datter har en peugeot 106 -1,1 fra 95 der spilder olie fra ca. enden af krumtap ved sving hjul, der er lige skiftet pakdåse ved svinghjul, men den spilder stadig men kun når den er varm, og det olie der kommer er helt frisk nøjagtig udseende som det man hælder på, kan nogen fortælle mig hvad der kan værer galt ???

190e.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-01-12 15:48

Du er sikker på det ikke er pakdåsen fra gearkassen så ?

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 22-01-12 15:58

ja det kan det ikke værer da olien er helt frisk, altså det der render under ud.
og det er motor olie.
190e

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 85 point
Dato : 22-01-12 17:43

Der kan jo være mange steder der kommer olie ud ..det behøver jo nødvendigvis ikke være din pakboks som atter er defekt..
Er det mulighed for at du kan komme under bilen for at se ??
Det kan jo være bundkar pakning-ventildæksel pakning ,eller noget så enkelt som din bundprop i bundkarret ,der trænger en ny pakning???
Det er nok det bedste at se efter mens den er varm....

Mvh

sverola

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 22-01-12 21:14

At skifte pakdåsen er jo en halvstor operation, så det vil være ærgerligt hvis olien stadig kommerud der. Hvis du lægger feks. et stykke brunt indpakningspapir under motorenkan du nok
se hvor den lækker. Hvis det stadig er fra krumtapenden er udskiftningen måske ikke udført
omhyggeligt nok, eller der er slidt en rille som læben på pakdåsen ikke kan nå i bunden på. det
har jeg været udsat for nogle gange. Hvis ikke spildet kommer et andet sted fra, vil jeg foreslå
at prøve en gang til. Når du skal til syn så er det en tur umiddelbart inden at komme ind og få
tørret motoren af underneden. Det er en fast procedure jeg har haft med de mange gamle biler
jeg har været til syn med.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 22-01-12 22:58

Tak for svaret sverola.

190e

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-01-12 16:31

bare hyggeligt.........
Håber du får fikset problemet