/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Har bilen hvide eller gule plader?
Fra : nesuno
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 19-01-12 00:51

Kan man et eller andet sted finde ud af, på nettet, om en given bil har hvide eller gule plader?
Jeg har byttet mig til en Golf 2, men fik ikke spurgt ejeren om hvilken farve pladerne havde, da den ikke lige skulle køres i på daværende tidspunkt.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-01-12 05:45

det står på registeringsatesten

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-01-12 08:45

http://da.wikipedia.org/wiki/Nummerplade

hvis du kender nummerpladen kan ovenstående link give en ide om hvor serien hører til

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-01-12 09:32

Hvorfor annullerer du dine spørgsmål?

Spørgsmål
- Ubesvarede   2
- Besvarede   6
- Annullerede   6
- Slettede   0
Ialt   14

vic200

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-12 10:50

idioten fatter ikke

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-01-12 18:28

Hvis det er en Golf 2 må det da være relativt let at afgøre: Hvis den har bagsæde og plads til mere end to, er den på hvide plader.
Er der gitter bag førersædet og et egentligt varerum, er det gule plader.
Og ellers fremgår det også som anført højere oppe af registrerings attesten.

Kommentar
Fra : nesuno

Dato : 20-01-12 11:42

Til edison , hvor står det på attesten? Der står jo kun pladens bogstaver og tal ikke om den er gul eller hvid.

Til vic200, jeg har ikke annulleret nogen spørgsmål, jeg aner ikke engang hvordan! Desuden, hvorfor gå op i det?

Til Teil, tak, det var konstruktivt. .... måske det var derfor jeg spurgte.?!

Til Courtina01, der er bagsæder i, men da det er en gammel bil kan tidligere ejere jo godt ha fundet på at sætte sæder i.?

Til snaptil, jeg kan desværre ikke se pladerne da de ikke fulgte med bilen, men tak for tippet.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 20-01-12 14:22

Prøv med stelnummeret og spørg SKAT.
Pims

Kommentar
Fra : pims

Dato : 20-01-12 14:25

Og det er rigtigt som edison skriver, det står på registreringsattesten. Hvis ikke det gør, er der noget galt..

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 20-01-12 18:31

Kig en gang til på registreringsattesten. Under det felt der hedder anvendelse, kan du se om der står privat personbefordring eller godstransport / varekørsel. Det skulle gerne fremgå.
Hvis tidligere ejer har sat bagsæder i en gulpladebil har han dæleme været heldig ikke, at rende ind i lovens lange arm.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 20-01-12 21:32

Der kører også personbiler rundt med gule plader.
Jeg kører af og til i en Skoda Octavia på gule plader, men med plads til 5 personer.
Det er hvis bilen har en såkaldt EP tilladelse.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : nesuno

Dato : 22-01-12 23:52

Tak for svaret Cortina01. Det var lige det der var brug for :)

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-01-12 07:53

Velbekomme