/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lacer-øjenoperation, erfaringer:
Fra : kai-d
Vist : 2417 gange
300 point
Dato : 18-01-12 14:19

Erfaringer efterlyses vedr. forestående lacer-operation af øjne. Let grå stær samt plus 1.25 og minus 6,75.
På forhånd mange tak for svar, da det jo er et lidt ømfindigt område.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-12 14:48

Det kan du godt glæde dig til.

Selve operationen er ikke noget at snakke om, du er uden inden du får sat dig til rette.

Du kan se forskel næsten samme dag, men du må ikke læse lige samme dag, selv om det kan være fristende, til gengæld skal du sørge for at få dryppet øjnene som du får besked på

Så nu skal du ud og købe nye briller, måske du kan nøjes med de billige fra Brugsen

pøj pøj

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 18-01-12 15:00

JEG HAR EN NEVØ, SOM GERNE VILLE AF MED SINE BRILLER, MEN ELLERS IKKE
FEJLEDE NOGET.
JEG MENER DET BLEV GJORT I KOLDING.
OG HAN ER MEGET GLAD FOR DET, DER VAR OVERHOVEDET INGEN KOMPLIKATIONER,
HAN FULGTE ANVISNINGEN FRA ØJENLÆGEN.
MVH AG112

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-01-12 16:09

Hvad med at slå det sammen med en skøn ferie / rekreation,.. ?
her i Thailand koster det ca. 30 - 40 % af prisen i Danmark,
både hospitaler, læger og sygeplejere yder top-service sammenlignet med DK

summa summarum, får du både 'nye' øjne, behagelig oplevelse/behandling, og ferie,
langt billigere end hvad samme behandling koster i DK, !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-12 16:15

Med let grå stær kan der komme "efterstær" det kræver en operation senere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-12 16:18

Min øjenlæge vil ikke anbefale operation ved Let grå stær.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-01-12 16:19

til EA_HS.
kan du ikke smide et link til en god klinik i thailand. det kunne være interessant at høre lidt mere om.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-01-12 16:27

............ der kan også komme eftervirkninger af at drikke for meget vand, ?
'man' skal naturligvis (som ved alt andet) sørge for den fornødne vejledning,
Danske læger og 'specialister' giver ofte indtryk af at være dygtigere end udlandet,
i virkeligheden forholder det sig lige modsat.

bortset fra det,.. hvad koster denne "efterstær" operation i DK ?
og hvor stor er risikoen for at den mislykkes.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-01-12 16:34

Det afhænger jo lidt af hvor i landet du vil behandles, landet er ca 1500 km fra nord til syd,

Pattaya har nok verdens bedste hospitaler, mht. operationer (dog mest kønsskifte, og skønheds-operationer)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-01-12 16:44

Citat
Min øjenlæge vil ikke anbefale operation ved Let grå stær.

............ det er så åbenbart et synspunkt din læge står alene med,

Citat
inden operation. Grå stær, er en øjenlidelse, hvor synet gradvist forringes, men hvor der med stor sand-synlighed kan opereres med et godt resultat til følge. Grøn stær derimod, bla bla,...

http://www.hexedoktoren.dk/ojenkirurgi.aspx

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-01-12 17:02

Citat
til EA_HS.
kan du ikke smide et link til en god klinik i thailand. det kunne være interessant at høre lidt mere om.

Personlig ville jeg vælge et hospital med flest mulige kunder / behandlinger / erfaring,

da langt hovedparten af turister ankommer med fly til Bkk internationale lufthavn,
og en stor del fortsætter til Pattaya / Jomtien/ Chonburi, er det dem der har størst erfaring.

http://www.health-tourism.com/eye-surgery/thailand/

http://www.lasikthai.com/eye_care_tips/eye_care_tips_1.php

ellers søge på 'eye surgery Thailand'

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-12 18:41

Citat
det er så åbenbart et synspunkt din læge står alene med,

Nej de læger der tar sig godt betalt anbefaler hvad som helst, bare de får penge i kassen

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 18-01-12 22:49

Min kone fik ordnet sit ene øje, og kunne ikke se på det i en måned. Herefter var det sløret i et halvt år. Først nu 2 år efter er det normalt.

Men som oftest går det godt.

Jeg ville ikke turde at få det gjort i Thailand.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-01-12 01:57

Citat
Min kone fik ordnet sit ene øje, og kunne ikke se på det i en måned. Herefter var det sløret i et halvt år. Først nu 2 år efter er det normalt.

ved du hvor mange procent det sker for i Danmark,.. bare sådan ca. ?

men jeg er da helt enig i at man skal opveje fordele og ulemper, samt % for fejlbehandling, der er en risiko ved alt, ... både i, og uden for hjemmet,

mange opfatter Thailand som et U-land,.. (det er det også hvis du kommer langt nok ud på landet)
til trods for at der er 65 mill. indbyggere + ufattelig mange turister der netop kommer for div. skønhedsoperationer,
incl. tandteknik og øjen behandling,.. naturligvis pgr.a. prisen, det giver erfaring,.. stor erfaring,
på hospitalsområdet overgår landet med lethed Danmark, (5 mill indbyggere)
i Danmark taler vi om at 'specialicere sygehusene' for at højne kvaliteten / servicen / erfaringen.

i Thailand ligger patienter ikke rundt omkring på gangene,
de får noget af verdens bedste pleje og efterbehandling, fordi lønningerne er så lave at der er råd til tilstrækkeligt personale,

ps. en returbillet til Thailand koster pt, fra 3300 kr.

Citat
En 35-årig kvinde døde på privathospitalet Aleris i Aalborg efter en ukompliceret kosmetisk operation

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1352938.ece

Citat
Formålet med denne rapport har været at undersøge årsagerne til, hvorfor et uventet højt antal (28 %)
af de mavesårspatienter, der bliver opereret for hul på mavesækken eller tolvfingertarmen, dør inden for 30 dage

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=49525.1

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 300 point
Dato : 19-01-12 08:25

Jeg fik foretaget en Laseroperation for ca. 1 1/2 år siden. Havde -6.5 og -7, og er meget tilfreds. Det var en Lasik operation hvor hornhinden skære løs og vippes til side inden laserbehandlingen foretage, og vippes på plads bagefter. Operationen var overraskende lidt ubehagelig. Lige efter oprationen var synet meget tåget men allerede efter nogle timer blev det mere klar. Og dagen efter kunne jeg næsten se normalt. Synet var dog lidt sløret, men blev bedre og bedre i løbet af de næste par uger. Øjnene føltes meget tørre i starten - som når man har sovet for længe med kontaktlinser på, men det blev langsom bedre. Jeg skulle dryppe øjnene med desinficerende væske de første 14 dage, måtte ikke læse de første dag, skulle undgå vand og sved i øjnene - så ingen motion de første 14 dag. Jeg blev mere overfølsom overfor skarpt lys - f.eks. solen, så jeg måtte ud og købe et par solbriller, hvilket jeg ellers aldrig har brugt. Men efter et lille års tid at det gået over.

Ved så stor nærsynethed som jeg havde, skal man ikke forvente at de kan ramme 0, så jeg endte med 0 på det ene, og -0,75 på det andet, hvilket er perfekt, for jeg nærmer mig kraftig læsebrillealderen (det ændres ikke ved en laseroperation), så den lille nærsynethed på det ene øje gør at jeg stadig sagtens kan læse det med småt..

Min søster, som var lige så nærsynet som jeg var, fik en operation næsten samtidig. Det var en Lasek (i og e til forskel) operation, hvor hornhinden ætses væk, inden laserbehandlingen sker. Hun havde meget større gene efter operationen end jeg havde. Kunne næste ikke se den første uge, og var meget overfølsom overfor det mindste lys. Fordelen ved at ætse er at risikoen for infektioner og komplikationer er mindre. Der gik længere tid inden min søster syntes hendes syn var ok, og hun var fri for gener, men nu er hun også meget glad for operationen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-01-12 09:53

Citat
https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=49525.1

Lidt at tænke på.......
Takker for linket.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 19-01-12 13:08

Jeg læser med interesse alle indlægene, men lader lige min forespørgsel stå til i morgen for at se om der kommer flere.
Foreløbig er jeg meget glad for indlægene fra
Nordsted1 og
ElseR
JEG SKAL ABSOLUT IKKE TIL THEILAND.
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 19-01-12 18:39

Citat
ved du hvor mange procent det sker for i Danmark,.. bare sådan ca. ?

Ja, godt 1% fik vi at vide. Dvs. at i 99% af operationerne går det godt.

Jeg har det sådan med den slags tal at når det virkelig er noget, man kan komme til skade af, så kan det jo lige så godt være mig, som er den ene person af de 100, hvor det går galt. Og min kone var jo så også en af de få.

I forhold til Thailand så tror jeg da nok at man kan få det gjort ordentligt, i hvert fald hvis man holder sig til de mere velanskrevne klinikker. Nej, jeg tænker mere på efterbehandlinger og erstatningssager. Det vil nok være noget nemmere med den slags herhjemme.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 20-01-12 17:17

Tak for svaret ElseR.