/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kreditkort med lounge adgang
Fra : kepe2000
Vist : 1305 gange
100 point
Dato : 13-01-12 15:04

Hej!

Jeg vil høre, om der er nogen, der har overblik over og kan anbefale, hvilket kreditkort man skal vælge, hvis man kreditkort med gratis adgang til lounges rundt om i verden.

Har tidligere brugt mit diners til både indkøb og loungeadgang i verdens lufthavne. Denne mulighed er nu blevet begrænset (eller gebyrbelagt) fra 2012. Da jeg ikke ønskeer at betale gebyr pr. besøg, men i stedet en årlig fast udgift, er jeg på udkig efter andet kort.

Havde tænkt et Amex Gold m/loungeadgang, men ud fra deres hjemmeside ser det ikke ud til, de længere udstedes i Danmark. Deres ansøgnings-link virker ikke - og der står, deres samarbejde med Danske Bank er opsagt.

Jeg har set på Priority Card, men at købe det som et enkeltstående produkt kan langt fra svare sig i modsætning til at få et dansk kort med kombineret Priority Card eller anden løsning.

Jeg er klar over, der skal kreditvurdering til ved ansøgning om kreditkort. Jeg regner ikke med, det skulle give nogen problemer.

Men hvad skal jeg mon vælge? Nogen der har anbefalinger?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-12 16:18

Jeg kender kun Diners.

Gebyret bliver vel lagt oveni det beløb du i forvejen skal betale for brug af kortet, så hvorfor vil du hellere have et med en fast årlig takst??

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-01-12 16:46

Gebyrgribbene kommer over alt.

vic200

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 13-01-12 16:56

Hejsa,

Jeg har gennem de sidste 25 år brugt Eurocard Guld og har aldrig haft problemer med dette. Bortset fra da en græsk backgammom hustler fandt at han ikke kunne lide at tabe! Men aldrig haft problemer med EC og det koster eks. 50,- kr i CPH. at benytte deres dejlige lounge.

Bluesky

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-12 17:00

Loungerne er jo nogen gange øremærket et bestemt flyselskab, der så kun accepterer bestemte kort.

Man skal vel have VIP-status med tilhørende millionærkort for at kunne bevæge sig overalt.

Kommentar
Fra : judojoan

Dato : 13-01-12 21:46

Spørg i dit pengeinstut. Alt afhængig af pengeinstitut kan der være mulighed med MasterCard.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 14-01-12 00:51

Til nordsted1:
Jeg regner nu heller ikke med, jeg skal have tingene gratis.
Men beholder jeg diners kommer jeg til at betale dels årsafgift for kortet + variabels beløb på gns. 150 kr. Pr loungebesøg. Det bliver jo alt for dyrt for mig. Ikke mindst, når der ikke er yderligere services (fx god rejseforsikring) med i kortafgiften. Og det er netop det, der kan være på andre kort.

Så diners bliver i alt fald ikke mit primære rejseforsikring fremover.

Til bluesky:
Jeg må lige ind og finde oplysninger på Eurocard og læse lidt her.... Tak.

Til luffea:
Ja, køber du dyre flybilletter er loungeadgang ofte med i prisen eller du er "guld-kunde" med mange flyvninger eller stort køb.
Men du kan sagtens få adgang til lounges med andre ordninger, uanset hvilken billettype, eller hvilket flyselskab, du tager med. Og det er den ordning, jeg taler om.

Til judojoan:
Jeg har naturligvis forhørt mig i eget pengeinstitut først. Men de tilbyder ikke den model med loungeadgang.

Tak for jeres kommentarer indtil videre. Jeg afventer lige og ser, om der ikke skulle komme flere kommentarer fra andre - og så skal Eurocard lige undersøges...

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 14-01-12 01:05

Hej igen.

Har lige fået læst om Eurocard Gold.
Det er korrekt, at det koster kr. 50 for loungeadgang. Men det er kun i Kastrup. Vil du benytte andre lounges i Eu ( og det er kun i få byer), så koster det mellem ca. 100 - 175 kr. Per besøg. Så det er heller ikke aktuelt.

Så vil diners ligeså godt kunne bruges - og det er endda i over 600 forskellige lounges verden over.

Eurocard er altså desværre heller ikke "kortet". ;(

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-12 09:15

Citat
Eurocard er altså desværre heller ikke "kortet". ;(

I den forbindelse er det "sjovt "at læse at tyskerne ikke er glade for Visa, selv i ganske almindelige handler.
Et rygte siger iøvrigt at de har D-Mark klar til at sende ud hvis det gå helt galt

Kommentar
Fra : judojoan

Dato : 14-01-12 10:05
Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 14-01-12 10:31

Til luffea:
Jeg synes umiddelbart ikke din sidste kommentar bringer så meget nyt lige til denne tråd.....

Til judojoan:
Det ender vist med at blive en dyr løsning med Nordea. Inden jeg for optaget ekstra lån, flyttet bank osv for at kunne opfylde kriterierne for premium kunde, så er det nok billigere at betale for hvert loungebesøg ;)
Vi har valgt at betale af på vores gæld og har friværdi i ejendom og god opsparing og økonomi. Det tæller ikke nok til at være premium kunde hos Nordea, kan jeg læse.

Kommentar
Fra : judojoan

Dato : 14-01-12 10:43

At flytte bank betyder ikke en masse ekstra omkostninger . Det er ikke begge kriterier, der skal opfyldes for at blive Premium kunde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-12 11:03

Citat
Jeg synes umiddelbart ikke din sidste kommentar bringer så meget nyt lige til denne tråd.....

Næh, det er såmænd blot en mild kritik af at selv anerkendte kort ikke åbner de døre de burde.