/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Pris index
Fra : christiansenbo
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 12-01-12 11:42

Hejsa

Er der nogle der kan hjælpe med, at finde et pris index på anlægsgartner arbejde ?
Skal bruge et index fra 2006 - 2011

vh Bo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-12 13:19
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 12-01-12 15:06

Du kan spørge Brancheforeningen af Anlægsgartnere, om de har et specifikt prisindeks, de anvender. Ellers er det formentlig byggeomkostningsindekset, der kommer tættest på det, du har brug for. Det almindelige forbrugerprisindeks er ikke særlig brugbart i forhold til dit spørgsmål, Men det er også et spørgsmål om, hvor stor nøjagtighed, du er ude efter, - skal du have alle decimalerne med? For ellers kan du måske nøjes med at bruge Danmarks Statistiks Prisberegner, som er et godt fingerpeg baseret på flere middeltal. Den finder du på

http://www.dst.dk/da/Statistik/Konjunkturindikatorer/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner

og den fortæller, at 100 øre i 1906 svarer til 112 øre i 2011. selv om amlægsgartnerne måske har deres eget indeks, kan det mæppe variere mange øre fra Prisberegneren.
Venlig hilsen Oldboston