/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Har fået støv, eller noget på sensoren
Fra : mubbur
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 11-01-12 17:09

Har fået støv, eller noget på sensoren, har prøvet at rense det, men det er ikke kommen væk, der findes en funktion i programmet til kamera som man kan vælge at alt støv og andet bliver fjernet , men ved ikke hvor jeg skal lede eller finde det, er der nogen herinde som ved hvordan man kan gøre det.,
Ja har et Canon 50 D Kamera

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-01-12 17:48

øh, -din brugsanvisning ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-12 18:14

serviceman bør se på den, han bruger en kraftig lup ved rengøring.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-12 18:14

mand

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-01-12 20:07

Man kan da ikke fjerne noget fysisk støv med et program...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-12 20:28

Jo det kan man da. Rengøring med klud ,kost vand og sæbe , kan også ske efter met program.

Selv vaskemaskinen rengør tøjet efter et program.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-12 20:37

I kameraets menu er der en række symboler i øverste linie, de to første er røde med et kamera på.
(Mener der er magen til som på mit 40 D)

Du skal ind i det ene af dem (sandsynligvis nummer to) og finde overskriften "støvsletningsdata".

Men forvent ikke at du på den måde kan fjerne noget skidt/støv der sidder fast, for det ryster blot sensoren m.h.p at ryste løst støv væk.

Du kan også sætte kameraet til at "rense" sensoreren hver gang du tænder for det.

Men igen, skidt der har sat sig fast bør fjernes på specialværksted og ikke noget man selv skal eksperimentere med mindre man er sikker på hvad man har med at gøre, da man meget nemt kan gøre mere skade end gavn

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 12-01-12 01:08

Hej alle tak for jeres svar, har fundet en løsning på det, der står om det på side 147/8
http://files.canon-europe.com/files/soft31288/manual/CUG_EOS50D_DA_Flat.pdf

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 12-01-12 01:09

Tak for svaret dova.