/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
DORO Graces ISDN
Fra : adam
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 19-03-01 02:09

Hej,
Jeg har for nyligt købt 2 stk. DORO Graces ISDN
telefoner hos telefona. Formålet var, at kunne tage
imod telefonopkald på begge telefoner og evt.
viderestille imellem dem. De er nemlig placeret på hver sin etage i mit hjem.
Desværre kan jeg ikke få denne funktion til at virke,
og mit spørgsmål er derfor:
Skal der noget specielt til, for at kunne viderestille
(internt) mellem mine telefoner?
Kan det være min forbindelse, mellem disse telefoner,
som er forkert koblet sammen ? Eller noget helt andet ?
Jeg kan godt høre i den ene telefon, når en ny samtale kommer ind.
Og jeg kan også skifte mellem 2 samtaler, så længe jeg kun opererer
med den ene telefon, men jeg kan ikke sende samtalen videre
til den anden telefon.
Jeg har abonnement hos TDC, som også er dem,
som sætte stikket til ISDN op.

pft
Adam

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 19-03-01 08:24

Hej Adam,

Jeg har 2 siemens ISDN telefoner, men princippet er det samme. Du har sat begge telefoner op til hvert sit Interne nummer på ISDN boksen? Kan dine telefoner ringe til hinanden internt?

Hvis ja, så når du sidder med en person i det ene rør, skal du vide, hvilket internt nummer den telefon har, som du vil ringe op. Derefter trykker du "int" og den andens telefons nummer, fuldstændig som hvis du skulle ringe fra telefon1 til telefon2. Når telefonen så ringer på telefon2 skal du tage røret og trykke "accept".

Dette virker på mine telefoner, det kan godt være, at navnene er anderledes på dine, men princippet må være det samme.

Olaf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-01 08:34

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:993m46$91k$1@sunsite.dk...
> Skal der noget specielt til, for at kunne viderestille
> (internt) mellem mine telefoner?

Du kan ikke viderestille mellem 2 selvstændige telefoner på den måde jeg
forstår ordet, men du kan parkere samtalen på den ene telefon og tage
samtalen på den anden (amerikanske film: Hey, you got a call on line 3)
Dertil kræves Terminalskift som kan fåes hos TDC

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : adam

Dato : 19-03-01 10:42

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en meddelelse news:994co5$186i$1@tnews.inet.tele.dk...
> Du kan ikke viderestille mellem 2 selvstændige telefoner på den måde jeg
> forstår ordet, men du kan parkere samtalen på den ene telefon

Det er også "parkering og et nummer" man skal angive ifølge manualen,
men jeg får en fejmeldelelse på det.

> og tage
> samtalen på den anden (amerikanske film: Hey, you got a call on line 3)
> Dertil kræves Terminalskift som kan fåes hos TDC
Hvad er Terminalskift for en størrelse ?

med venlig hilsen
Adam

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-01 11:07

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:994k5m$iid$1@sunsite.dk...
> Det er også "parkering og et nummer" man skal angive ifølge manualen,
> men jeg får en fejmeldelelse på det.

Fordi du mangler abo på Terminalskift

> Hvad er Terminalskift for en størrelse ?

Det abo der giver dig mulighed for at parkere kaldet på centralen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-01 11:07

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:994k5m$iid$1@sunsite.dk...
> Det er også "parkering og et nummer" man skal angive ifølge manualen,
> men jeg får en fejmeldelelse på det.

Fordi du mangler abo på Terminalskift

> Hvad er Terminalskift for en størrelse ?

Det abo der giver dig mulighed for at parkere kaldet på centralen.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : adam

Dato : 19-03-01 16:00

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en meddelelse news:994lo1$200g$1@tnews.inet.tele.dk...
>
> Fordi du mangler abo på Terminalskift
>
> > Hvad er Terminalskift for en størrelse ?
>
> Det abo der giver dig mulighed for at parkere kaldet på centralen.
>
Tak for hjælpen, abo på Terminalskift er bestilt, skulle virke inden for 1 time.
Jeg ser frem til, at slippe for at rende op og ned ad trapperne

Mvh
Adam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-01 17:25

Mon, 19 Mar 2001 14:59:36 GMT, skrev "adam" <adam.news@kandu.dk>:

>Tak for hjælpen, abo på Terminalskift er bestilt, skulle virke inden for 1 time.
>Jeg ser frem til, at slippe for at rende op og ned ad trapperne

Det er der ellers visse personer, som mener er sundt.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-01 18:52

Hej

Kan den DORO base ikke tilmeldes flere håndsæt? Min Ascon Eurit 133 base er
tilmeldt 3 håndsæt, og der er ingen problemer med omstilling mellem de 3
håndsæt.(Der er selvfølgelig kun 2 der kan have forbindelse ud af huset
samtidig).

Mvh. Kim

adam <adam.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9956p1$lc0$1@sunsite.dk...
> "Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:994lo1$200g$1@tnews.inet.tele.dk...
> >
> > Fordi du mangler abo på Terminalskift
> >
> > > Hvad er Terminalskift for en størrelse ?
> >
> > Det abo der giver dig mulighed for at parkere kaldet på centralen.
> >
> Tak for hjælpen, abo på Terminalskift er bestilt, skulle virke inden for 1
time.
> Jeg ser frem til, at slippe for at rende op og ned ad trapperne
>
> Mvh
> Adam
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-03-01 19:24

"KsNa" <ksna@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:995gmj$63v$1@news.inet.tele.dk...
> Kan den DORO base ikke tilmeldes flere håndsæt? Min Ascon Eurit 133 base
er
> tilmeldt 3 håndsæt, og der er ingen problemer med omstilling mellem de 3
> håndsæt.(Der er selvfølgelig kun 2 der kan have forbindelse ud af huset
> samtidig).

Doro Graces er ikke en base, og når man har en base med flere håndsæt
fungerer basen netop som et omstillingsanlæg

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Godkendelse af svar
Fra : adam