/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Info om motorkontor i Østrig & Ungarn?
Fra : ivanovic1
Vist : 1011 gange
60 point
Dato : 04-01-12 09:43

Har forsøgt at søge uden held. Håber nogen kan hjælpe mig. Har brug for telefonnummer til motorkontoret eller det der svarer til motorkontoret i Østrig og Ungarn. Er der nogen der kan hjælpe?

Det er i forbindelse med spørgsmål omkring prøveplader.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-01-12 09:49
Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-01-12 10:30

Det har jeg ingen anelse om, men hvis du kan vente lidt, kan jeg muligvis skaffe svaret.

Har lige kontaktet min kusine i Budapest og afventer hendes respons. Den kommer muligvis først i morgen.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-01-12 12:15

Foreløbigt svar på dit spørgsmål:
Nemzeti Közlekedési Hatóság er navnet på myndigheden hvor du skal søge tilladelsen.

http://www.nkh.hu/gepjarmu/Lapok/default.aspx

Du skal udfylde en blanket, hvor du bl.a. skal oplyse hvilken by du vil køre i. Du skal fremvise gyldigt kørekort og bilens papirer. Tilladelsen gives for højst 6 mdr.
Prisen er ca. 30.000,- Ft = ca. 1300,- Dkr.

Hvis du kan ungarsk kan du jo selv gå videre, ellers må du give lyd fra dig og jeg vil kikke mig om på siden.

Har du god tid, vil min kusine se om hun kan finde ud af mere, men det kan godt tage en uge eller så.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 06-01-12 12:24
Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 60 point
Dato : 09-01-12 11:03

Nyeste og mere præcise oplysninger:

Budapesti Közlekedési Felügyeloség
Budapest, 1033. Mozaik u 5.
Tel: +36 1 430 2700

Åbent hver dag mellem kl. 06 - 22. Henvendelse bedst mellem kl. 08 - 17.

Bilens papirer, dit kørekort og din midlertidige adresse i Ungarn medbringes. Har du ikke adresse der, skal du fremvise opholdstilladelse. Har du heller ikke det, skal du henvende dig hos politiet og skaffe en.

"06 órától 22 óráig vannak nyitva minden nap, de célszeru reggel 8 és du. 5 óra között menni.
a következo papírok kellenek hozzá
- a kocsi forgalmi engedélye
- magyarországi ideiglenes lakcím, ha nincs, akkor tartózkodási engedély. Ami azt jelenti, hogy a Rendorségen mindenképpen be kell jelentkezni."

Nu håber jeg ar du har fået tilstrækkelige oplysninger til at du kan gå videre.

God tur.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 01-02-12 14:04

Tak for svaret jeanettesmor. Mange Mange TAK :)

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-02-12 16:03

Det var så lidt