/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
GRABBY Terratec
Fra : Peter1056
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 02-01-12 19:23

Hej og GODT NYTÅR

Da jeg ligge inde med mange timers privat-optagelse på VHS bånd, har jeg købt et GRABBY Terratec sæt til at overspille VHS-båndende til min pc så jeg kan brænde dem ud på dvd.
Mit problem er at jeg ikke kan få farver på, samt at jeg ikke kan finde rundt i det hav af indstillinger som der er muligheder for.
Håber at der er en her som har haft succes med overnævnte GRABBY sæt og vil dele sin viden eller opsætning med mig.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-01-12 19:29

Ved ikke om dette hjælper dig lidt.. ?

http://www.terratec.net/en/products/faq_and_manuals/faq_und_handbuecher_en_84193.html

Citat
Question 2
The software is displaying the picture in black / white only!

Answer 2
This problem could be caused by using the S-Video port of the Grabby and connect it through an adapter(e.g. SCART) to an external device which is not equiped with a S-Video port. Please use the S-Video port only with devices that have a S-Video port integrated.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 02-01-12 19:34

Så er der farver men hvilke Pal_ B,D,G,H,I eller N ???????????????

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 02-01-12 19:45

PAL-B eller PAL-G

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 19:47

En god side!

Video - Hjælp til videoredigering på dansk, MiniDV, HDV og DVD samt teorierne om video og Backup af DVD og Mini DV.
http://www.abmedia.dk/video/index.htm

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 08-01-12 14:37

tak Brommi.

Men så kom der lige et problem til. PÅ VHS båndet er der indspillet 4 timer, ja, så det tager også 4 timer at overspille det til PC'en, men når det så er gjort så fylder det kun 3 timer og 15 min på PC'en og når man afspiller det kan man både se og hører at det går for stærkt.

Er der nogen her som har haft samme problem

Annuller spørgsmålet
Fra : Peter1056

Dato : 14-01-12 17:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål