/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvad er suppekuren?
Fra : 99banne
Vist : 6549 gange
50 point
Dato : 25-05-03 19:27

Jeg læste netop et indlæg om suppekuren. Jeg er først for nyligt gået ind i kampen mod kiloene og ved ikke hvad det er. Er der nogen som har lidt info og evt en opskrift på den?

Anne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 19:37

SUPPE-KUR
Tab op til 10 – 17 pund på 7 dage

Suppe:   (Suppen kan spises hver dag, døgnet rundt)

   1 hvidkålshoved eller spidskål
2 løg, 1 bladselleri, 1 dåse flåede tomater, 2 grønne peber, 2 pk. Liptons løgsuppemix eller vegetabilsk boullion.

Hak grøntsagerne meget fine. Kog det hele i 10 min. (grøntsagerne skal være dækket af vand). Sænk temperaturen og lad det simre til grøntsagerne er møre. Suppen kan spises når du føler sult. Du kan spise så meget du vil og så tit du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager – faktisk vil du tabe det mere, jo mere du spiser af suppen.

1. dag:   Al slags frugt – så meget du har lyst til – undtagen bananer.

2. dag:   Alle slags grøntsager samt én stor bagt kartoffel med smør, undtagen majs og tørre bønner.

3. dag:   Frugt og grøntsager med samme undtagelser som 1. og 2. dag minus kartofler.

4. dag:   Op til 8 bananer og 2 ¼ dl. skummetmælk.

5. dag:   Bøf med tomater. Bøffen tilberedes som du har lyst til. Du må spise så mange og så meget du kan. HVIS du spiser op til 6 tomater, SKAL du drikke 8 glas vand.

6. dag:   Bøf og grøntsager undtagen majs og tørrede bønner, og hvis du spiser op til 6 tomater, SKAL du drikke 8 glas vand.

7. dag:   Brune ris og grøntsager samt usødet frugtjuice.

OBS!   Grøntsagerne kan være rå eller kogte efter ønske. Du må drikke alt det diætsodavand (Ramløse) og sort kaffe du vil. INGEN salt på maden og ingen sukker i kaffen.
HVIS SLANKEKUREN SKAL VIRKE, ER DET IKKE TILLADT AT UDSKIFTE ELLER BYTTE OM PÅ DE OVENNÆVNTE TING.

Tab op til 10-17 pund og føl dig godt tilpas på kun 7 dage. En af hemmelighederne bag
denne diæt er, at den mad der bliver spist kræver flere kalorier at forbrænde end dem man
spiser.
SPSI SÅ MEGET DU VIL. 7-dages kuren kan bruges så tit du har lyst og behov. Du
behøver ikke at være bange for at føle dig skidt tilpas eller træt. Faktisk vil den rense dit
system for urenheder og få dig til at føle dig godt tilpas.

GOD APPETIT!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-05-03 12:04

Hej Anne
Nu er jeg jo blevet lidt nysgerrig... er det ikke denne kur / opskrift du søgte? Siden du ikke har kommenteret, eller accepteret svaret.
Hygge
Søren

Kommentar
Fra : mzh

Dato : 29-05-03 19:42

hej er der nogen der har en god opskrift på en hurtig og nem slankekurjeg syntes ikke om den med suppe -kuren hilsen MZH

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 27-06-03 19:04

Hejsa mzh
Det med en hurtig slankekur får du ikke noget godt resultat ud af, du får kun en yoyo-vægt ud af det. DVS at du taber dig meget mens du tager en lyn-kur og når du så stopper med kuren så begynder du at tage mange kilo på igen, oftest ser man en fordobling af vægten... Dvs det du har tabt tager du på 2 gange..
Det er jo ikke det fidusen er i det..
Som tommelfingerregel siger man at man skal bruge ligeså lang tid på at tabe sig, som det tog at tage de overflødige kilo på..

Men jeg kan da komme med min egen historie, jeg har altid haft en vægt der fløj op og ned, og har gjort mig mine erfaringer omkring slankekure. Det eneste der har hjulpet på mig er at omlægge min kost, således at jeg får hvad der svare til 300g frugt og 300g grønt om dagen. Der for uden spiser jeg 2 skiver ost og så er der 100 g kød, INCL PÅLÆG, og så er jeg begyndt at spise 6 gange dagligt istedet for at spise kun 1 gang om dagen...
Derforuden har jeg en halv time hvor jeg går, hver dag, selv i regnvejr, og dyrker så meget motion min ryg tillader, men ikke mere end 3 gange om ugen da kroppen har brug for hvile.

På dette har jeg allerede smidt 7 kg, og det er på under 1 måned.

Jeg håber lidt at i kan bruge det til noget.

Hilsen
Anni