/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
spil for 10 årig
Fra : Rosalil
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 29-12-11 16:13

Jeg kender ikke de ps3-spil der findes til børn, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke spil der kræver omtanke for positive værdier for at vinde

Jeg er ikke i tvivl om at gansterspillene også kræver klogskab, men jeg bliver lidt rystet når jeg ser barnebarnet køre som død og djævel når han som ganster skal flygte fra politiet

Måske er der nogle garvede spillere der kan give mig mere viden om tingene?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 29-12-11 16:49

Puha. Den er svær. Jeg tror ikke, at der så mange i den kategori, men et spil som call of duty, hvor man skyder nazister har vel også noget positivt i sig

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 29-12-11 21:37

Argh....... det synes jeg nu ikke rigtig, jeg vil give dig ret i. Men det lugter da lidt af rigtige holdninger

Det kunne være noget med eventyrfigurer og opgaver der skal løses? - måske?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-12-11 01:51

Citat
kræver omtanke for positive værdier for at vinde

Forstår din tankegang_MEN
For at et barn kan lære at LÆSE kræves INTET
men TEKSTEN at forstå= (og hvad vrøvler jeg så om)
kræves kun en ting = indlevelse fra barnet.
Har (møjungen) ikke det = så står den på GANG_BANG og MORD
i det virkelige LIV, da vedkommende ikke kan skildre mellem TV og.........
Og du behøver ikke købe de spil, de findes gratis på nettet?????????????????
for - forældre der TOTALT GLADE for deres UNGER
Hvilket der ikke er mange af i lille DK, se volds-statestikker???
Tvivler meget stærkt på, at unge børn ved at det gør ONDT
at få en på kæben = MEN at smide en børne - TAND,= så klynker de sgu.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-12-11 02:00

Citat
det synes jeg nu ikke rigtig, jeg vil give dig ret i. Men det lugter da lidt af rigtige holdninger

Og HVOR skulle en (møjunge) lære noget om NAZI´er henne?
Man må godt SKYDE DEM_ men hvorfor????????
(Der er jo ikke nogen der tror på de TING)
Men de GJORDE bare det, GUD ikke gjorde?? færdigt.....
Og de havde OGSÅ et menneske de troede BLINDT PÅ
Nu omdage har du Bill Gates og andre MEGA_FABRIKKER
der er TOTALT bedøvende ligeglade med andre = COOL CASH

At, der så er skide muslimer der ikke er BEDRE - lærer du dem også DET.

GODT NEXT ÅR

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 31-12-11 09:34

I den alder er der meget forskel på om det er en dreng eller en pige. For drenge er det actionspil. For piger kan det være sims 3.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-12-11 11:06

Nomore
Øhhhh? Du lyder som om du har leget meget med voldsspil

Marc
Det er ikke min oplevelse at det fordeler sig sådan, han har sims og spiller det meget gerne.

Mærkeligt at der ikke findes nogle fantacyspil?

Kommentar
Fra : TheGuy

Dato : 04-03-12 09:42

Hvis han er til fodbold er PES det bedste du kan købe til ham. Og hvis han er til skyderi og vold så køb enten Call Of Duty eller Red Death Redemption:)
To super gode spil:)

Håber du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 31-07-12 09:13

hvis det er eventyr spil du er på jagt efter, er der spillende "Overload" 1 og 2. i de spil skal det tænkes en del hvis man vil i gennem hver bane.

"Assassin's Creed" kan også anbefales. her skal man så rende rundt som snigemorder og forsøge at stoppe en gruppe der kalder sig Templar's i at overtage verden... så på det punkt kæmper man for det gode og der er en masse små opgaver, hvor man også skal tænke lidt for at komme igennem.

så får en 10-årig knægt tror jeg at Assassin's Creed kunne være meget sjovt (på nuværende tidspunkt er der 4 spil og der kommer snart et 5.)

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-07-12 12:53

bjmad33

Tak for indputtet, selv om man kæmper for det gode, har jeg mine betænkeligheder ved at servere et spil med en snigmorder til et barn.

Jeg vil kigge nærmere på eventyrspillet, umiddelbart tænkte jeg mere på fantacy, der er mere tilgængeligt og spiseligt end et eventyr, til børn i den alder.

Eventyr: der var engang en konge/fattig mand/eller andre ting, som havde et problem og tre/syv sønner. De forsøgte alle at løse problemet, men fejlede i opgaverne, undtagen den yngste/grimmeste/dummeste (selvfølgelig med lidt magi og gode hensigter) som derved fik en skat og en prinsesse og et kongerige. - Meget skematisk.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 31-07-12 14:29

okay men samtidigt tænker jeg også at det kan være svært at finde en spil som du vil synes om.

uanset hvilket spil du vælger i den genre er der enten trolde, vampyrer, vareulve, spøgelser, snigmorder, vold, blod osv. med i.

jeg tror det eneste hvor du egentlig kan undgå det meste onde, vil være nogle af de LEGO spil der er lavet, men selv i dem er der vold med.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-07-12 16:31

bjmad33

Ja det er muligvis svært at finde et spil der ikke omhandler vold. Men fantacy kan jo være historier med trolde, orker, spøgelser, varulve og vampyrer og andet godtfolk. I fantacy er der en væsentlig forskel på fantasi og virkelighed. Det er spil hvor mennesker er voldelige mod hinanden, i en kontekst der minder for meget om virkelighedens verden, at jeg bliver betænkelig ved at servere det for et barn.

Men jeg bliver lidt i tvivl om hvilken genre du taler om, er det det virtuelle spil du mener, i modsætning til andre slags spil?
Jeg er fokuseret på forskellige genre og deres indhold indenfor det virtuelle spil.

Og kan sagtens forestille mig at racer- og boldspil ville kunne fornøje, men jeg er også interesseret i opgaverne og de taktiske manøvre, som gerne må kalde på fantasi, omtanke og værdier. Men jeg ved ikke om de findes og hvilke det er. Derfor spørger jeg her hvor der måske er nogle som kan oplyse mig.

Kan sagtens se fordele i World Craft of war, (eller hvad søren det nu hedder) men er ikke sikker på det er noget for så små børn.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 31-07-12 16:43

for det 1. World of Warcraft er ikke noget for mindre børn da det hele forgår på engelsk og der spiller man med millioner af andre mennesker og hele verdenen.

for det 2. vil jeg lige være sikker på at jeg forstår dig korrekt.
du leder efter et spil som er passende til en 10-årig knægt. spillet må ikke være voldigt anlagt, inkludere snigmordere og naziere (eller er det generalt skydespil?) og det må ikke være et spil ligesom GTA (grand theft auto) og der må ikke være biljagter med.....til gengæld skal han kunne lære noget af spillende og få noget intellektuelt ud af dem?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 01-08-12 00:11

Hold da op hvor kan du få meget ud af dette spørgsmål.

Hvis du lægger mærke til mit spørgsmål, så vil jeg gerne vide mere om hvilke spil der findes på markedet.

Kommentar
Fra : bjmad33

Dato : 01-08-12 00:20

hvis jeg skal være ærlig tror jeg at du kan få bedre hjælp hvis du går i en af butikkerne der ligger rundt om i landet, som har specialiseret sig i at sælge spil. jeg tror også at du er blevet misforstået af både mig og andre, hvilket er grunden til de svar du har fået