/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Prøveplader til kørsel fra DK til Ungarn
Fra : ivanovic1
Vist : 1057 gange
50 point
Dato : 28-12-11 18:00

Hvis man skal køre en bil fra Danmark til Ungarn, som ikke er registreret hvad gør man så? Findes der nogle prøveplader der gælder I Danmark, Tyskland, Østrig samt Ungarn?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-11 18:32

Citat
Findes der nogle prøveplader der gælder I Danmark, Tyskland, Østrig samt Ungarn?

Nej det gør der ikke. Du må ud og leje en ladvogn til transport af bilen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-12-11 18:53

Ikke i Danmark, du må skifte prøvenummerplade når du passerer grænsen.
Læs denne side:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=81701

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 25 point
Dato : 28-12-11 19:01

Både i Tyskland og Østrig har de et særdeles kompetent færdselspoliti.
Og de holder sig meget strengt til reglerne.
Det kan derfor blive både meget dyrt og meget besværligt at liste en bil igennem på prøveplader.

Prøveplader i Tyskland er særdeles bureaukratisk, idet man skal søge i det amt bilen skal køre i.
Dvs du skal søge om prøveplader i alle de amter bilen skal køre igennem i Tyskland.
Og det skal du gøre i god tid.
Mit gæt er, at det er lige så restriktivt i både Østrig og Ungarn.
Prøvepladerne gælder, ligesom i Danmark, kun til grænsen.
Du kan ikke køre gennem flere lande med prøveplader fra ét land.

Hvis bilen kan godkendes til syn, eller er synet, vil det helt uden nogen tvivl være billigst med regulære nummerplader og ansvarsforsikring.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-11 19:15

Det kommer til at ligne

Kommentar
Fra : severino