/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
d-Link vs router ?
Fra : return
Vist : 731 gange
150 point
Dato : 28-12-11 09:39

hej

nogen der måske kan hjælpe med at forklare hvad forskellen er på et D-Link og en alm router

nogen der kan hjælpe med en forklaring på hvad forskellen er

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-12-11 10:02

d-link er et firmamærke, som bruges på mange forskellige produkter til netværk mv.

D-link leverer også routere.

Hvad mener du med en almindelig router ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-11 11:46

ja D-link er blot et fabrikat der også bla. laver routere. Men hvorfor spørger du, du må være stødt på et eller andet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 12:05

En router er en router. Og de kan hedde forskellige ting alt efter hvem der producerer dem.

Der kan være en D-link router
En TDC router
En Larsen router
o.s.v.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 12:14

Hvis du mener forskellen mellem D-Link router og andre routere så er svaret: ingen forskel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 12:17
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-11 14:30

D-Link laver også andet end routere.
Printserver
AccessPoint (som gør en router trådløs)
Adapter (USB modtager til trådløs router)

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-12-11 15:38

ok så er jeg med igen for troede d-link betød noget andet end blot et firma navn

men hvad betyder D-Link Trådløs-N Router

hvad betyder trådløs N router hvad står N for?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-11 16:13

N står for den nyeste og hurtigste standard inden for trådløs teknologi. Dvs at der er flere standarder A - B - G og N hvor det som sagt er det nyeste der er. Men bare rolig det er bagud kompatibelt så det kan godt "snakke" sammen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 150 point
Dato : 28-12-11 16:18

Citat
D-Link Trådløs-N Router

Betegnelsen er lidt forkert, men den fejl set meget tid.

Den er med D-link varemærker , men kan være produceret mange steder i verden.

Kassen indeholder en router. Det er en lille enhed med egen mikrocomputer , som kan tagedatapakker fra et netværk og sende dem videre på et andet netværk med dertilhørnde andet addresseområde. Typisk for private brugere er det en enhed, som knytter flere af husets computer sammen og sætter dem i forbindelse med internettet, samt sørgwer for at svar fra nettet dirigeres til den rigtige computer.
TrådløsN har strengt tagewt ikke noget med routerfunktionen at gøre, men sørger for at der også er trådløs forbindelse. Det hedder egentlig et adgangspunkt. N står for at den har mulighed for en nyere og hurtigere fotrådløs forbindelse. Det skal brugeren også have før det virker.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 18:37

Jeg har en D-link router trådløs. Den kører med kabler i computerrummet og når besøgende har bærbare med så logger de bare på D-linkens trådløse netværk. På den måde kan der være 5-6 routere på netværket samtidig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-11 18:46

Nøj - har i set alle dem der går der med hver sin bærbare og en ruter i den anden hånd.

Nåe - de skal såmænd bare over til Granner01 og koble routerne til Granners netværk.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-12-11 19:01

Men stadig væk der er forskell, internt oversætter routeren spørgsmålet hvem er tv2.dk, ved at spørge sin DNS server om det. Men min kan ikke finde ud af at stoneplace.dk står her i kælderen.
Jo hvis du spørger udefra, men ikke hvis jeg spørger indefra.
gamle Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-11 19:07

Nej Steen - for der er forbindelse udefra gennem DMZ i routeren hen til din server.
Den interne forbindelse har du kun med en direkte forbindelse via 192.168.x.x hvis altså din comp. er på samme net som serveren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 21:02

Eyvind

Der er noget at grine af en gang imellem, jeg sidder ved min PC og min mand sidder ved hans PC, begge er koblet til router via kamera. Så kommer familien på besøg. 2 bærbare tændes og begge kobles på nettet samt et par telefoner. Den ene sidder i haven og er på nettet, 3 sidder i stuen.

Så det er godt jeg har en hurtig router.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-11 22:08

Citat
Så det er godt jeg har en hurtig router
dine naboer vil også blive kede af det hvis du en dag finder på at sikre dit netværk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-11 23:21

Mit netværk er krypteret.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 29-12-11 07:12

Tak for svaret transor.