/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Backup/kopi af Wii-skive
Fra : bigfool
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 27-12-11 16:24

Hej med jer. Jeg er nybagt ejer af en Wii konsol (PAL) med en tilhørende "Wii Sports og Wii sports Resorts" skive, som jeg gerne vil lave en sikkerhedskopi af, hvis den originale skive skulle blive ridset eller på anden måde blive defekt. Jeg forsøgte derfor at lægge skiven i min DVD-brænder i PC'en, men ak, skiven bliver ikke genkendt og kan ikke "læses". Hvordan får jeg så lavet en sikkerhedskopi?

Hilsen Bigfool

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 20:28

Citat
lægge skiven i min DVD-brænder i PC'en, men ak, skiven bliver ikke genkendt og kan ikke "læses". Hvordan får jeg så lavet en sikkerhedskopi

Prøv lige at se i START/ DENNE PC
højreklik på dit dvd drev/ (åben) KOPI`ER indhold???.
Så kan du vælge at gemme lokalt eller skrive til en dvd.
Kan du ikke det, så er der sgu noget galt = med dit drev.
--
Det er muligt det ikke kan læse skiven, MEN du burde
kunne lave en KOPI af den/ indholdet.
Ellers kan det være du skal have fat i et program er kan rippe
beskyttet indhold, men ikke hvis det kun er til ? genbrug.
------
BTW? hvad fanden er WII

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 20:29

Citat
derfor at lægge skiven i min DVD-brænder

Går ud fra den OGSÅ kan læse fra en dvd

Kommentar
Fra : RasmusTrudslev

Dato : 27-12-11 20:43

Hej

Måske er der koder på, hvis det er tilfældet skal de fjernes, før end du kan kopiere. Anydvd kan bruges, og dernæst f.eks. clonedvd. Håber dette er brugbart.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-12-11 21:19

Citat
Anydvd kan bruges,

Tror næppe det er en film det drejer sig om = men godt forsøgt......

Kommentar
Fra : RasmusTrudslev

Dato : 27-12-11 22:10

Faktisk skal den brændes på og behandles som en dvd, har selv lavet disse bakup'er mange gange.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-11 01:14
Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 28-12-11 08:07

Følgende er klippet fra linket fra bentjuul:

"Der er kun en håndfuld af dvd-drev, der er i stand til at læse et Wii spil. Det er vigtigt, at du har det korrekte drev, ellers vil du ikke være i stand til korrekt rippe dit spil."

Og jeg tror faktisk at det er dét, der er mit problem: Min ca. 5 år gamle DVD-brænder kan simpelt hen ikke se/læse Wii-skiven, (jeg har gennem årene lavet masser kopier og backups af DVD og CD med bl.a. Nero, så det er ikke fordi jeg ikke kan finde ud af denne procedure

Jeg må nok ud og kigge mig om efter et nyt DVD-drev, der kan håndtere denne form for skiver, men jeg takker for alle indlæggene.

Bedste hilsner - Bigfool

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 28-12-11 08:09

Tak for svaret bentjuul.