/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Min bil vil lige pludselig ikke bremse.?
Fra : cccf
Vist : 1200 gange
100 point
Dato : 26-12-11 12:25

Det er en Skoda Octavia 2l. 2002.
Når jeg trykker på bremsen kan jeg slet ikke trykke den ned.
Den går også meget ujævnt i motoren, og advarsellampe for "motor" lyser.
Er det elektronikken der er fejl på.?
Vil det hjælpe hvis jeg koblede batteristrømmen fra et øjeblik.?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 26-12-11 12:40

Den bremser da vel når du trykker på bremsepedalen. Men der skal trykkes meget hårdere hvis bremseforstærkeren ikke virker.
Det bedste gæt er at du har fået en utæthed på indsugningssiden mellem gasspjældet og manifolden. Så forsvinder vacuum og motoren får alt for meget luft. Den hakker alvorligt af sted og vacuum til bremseforstærkeren mangler.
Det kunne være en stor revne i en slange eller en slange, som er hoppet af, eller ikke genmonteret korrekt. Se især efter slangen mellem bremseforstærkeren og manifolden. Hvis du har haft den af , så husk at den skal vende rigtigt, for der er en kontraventil i den.
En renne i en vakuumslange kan nørrepareres med almindeligt isolerbånd, til nød kontortave. Da den suger, skal tapen ikke have nogen særlig styrke, bare tætne.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 26-12-11 12:43

Jeg tar,´lige en kigger.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 26-12-11 13:02

Det er lidt svært for mig, da jeg ikke har fortsand på bilmotore.
Jeg kan se en masse slanger, men at finde lige den der går mellem gasspjællet og manifold er desværre vanskeligt for mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-11 13:07

Citat
Det er lidt svært for mig, da jeg ikke har fortsand på bilmotore
lad være at køre i bilen før den har været på værksted og blevet repareret, du kan ikke selv ordne den så den vil være forsvarligt at køre, ikke engang til værkstedet

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 26-12-11 13:07

Er det muligt at hente et diagram (foto) over min motor på nettet.?

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 26-12-11 13:34

Tak for svaret transor.
Jeg triller den ad de små villaveje over til værkstedet i morgen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 28-12-11 11:51

Det var lige nemlig den slange der var hoppet af