/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Delphi + Rave
Fra : Waterstradt
Vist : 762 gange
20 point
Dato : 25-05-03 15:49

er der nogle der har et exs. på hvordan man laver en pdf fil

jeg har følgende kode

procedure TForm2.Button4Click(Sender: TObject);
begin
rvrenderpdf1.InitFileStream('C:\testini.ini');
rvrenderpdf1.OutputFileName := 'test.pdf';
rvrenderpdf1.DocBegin;
rvrenderpdf1.PaperWidth := 20;
rvrenderpdf1.PaperHeight := 28;
rvrenderpdf1.PrintLeft(1,1,'test');
rvrenderpdf1.DocEnd ;
end;

men får følgende fejl

Project File_sortering.exe raised exception class Eaccessviolation with 'Access violation at address 004A6937 in module 'File_sortering.exe' read of adress 00000014'.

jeg skal generer et skema ud fra et array

Hilsen

Per

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-05-03 16:29

Per en pdf fil er en særlig konstruktion som ikke bare lader sig håndtere af andre programkonstruktioner, med mindre du/man har en slags driver konstruktion fra adope som står bag dette komplex.
Et eller andet i den kode du stiller op kunne i og for sig godt tyde på at du skulle være i besiddelse af et sådant component " læser det som REVENDER PDF1. som et modul navn er det korrekt ?
Mvh OW

Kommentar
Fra : Waterstradt

Dato : 25-05-03 17:04

Jeg har en Delphi 7.0 hvor Rave er med på

og componentent nav er RvRenderPDF og jeg kan da også få den til at generer en tom PDF fil men når jeg prøver at sette text i den går det galt "rvrenderpdf1.PrintLeft(1,1,'test')"

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : Waterstradt

Dato : 25-05-03 17:04

Jeg har en Delphi 7.0 hvor Rave er med på

og componentent nav er RvRenderPDF og jeg kan da også få den til at generer en tom PDF fil men når jeg prøver at sette text i den går det galt "rvrenderpdf1.PrintLeft(1,1,'test')"

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 25-05-03 20:27

Tillad at jeg lige blander mig lidt!

At lave en PDF fil kræver absolut ingen form for driver konstruktion eller andet fra Adobe!
PDF er ganske rigtigt et fil format, som er lanceret af Adobe, men er man kreativ - og har lidt bøger om emnet - så kan man faktisk fra en gammel DOS editor lave en PDF fil!

Det eneste jeg har ved hånden her og nu er et lille EXE program, som kan lave en TXT fil PDF.
Det fylder ikke alverden; men klarer de basale opgaver. Det er et produkt jeg har fået foræret; så jeg kan ikke hjælpe med selve programmeringen. Kan dog forestille mig, at de problem ligger i at du kalder din component med nogle ugyldige parametre! Fejlmeddelsen du giver antyder dette.

Er der ikke nogle eksempler med til denne component, så du kan lure lidt af fra disse? Hvad foreskrives der af kommando syntax til componenten RvRenderPDF?

/MVH Smitty