/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Synchronisering Outlook-Google
Fra : leob
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 19-12-11 11:21

Jeg bruger Outlook 2007 til min kalender, e-mails, kontaktpersoner og noter.
Min første smartphone brugte Windows som styresystem og jeg kunne nemt synkronisere disse 4 ting.
Min anden smartphone var en iPhone 3. Den kunne også synkroniseres via iTune indtil styresystemet blev opgraderet til IOS 5 (tror jeg det hed). Så begyndte der at komme masser fejl, dubletter etc.
Jeg har nu ønsket mig - og fået - den sidste nye Samsung Galaxy Nexus Titan med Googles Android styresystem i nyeste version (4.0.1). Den er så ny, at Samsung ikke endnu har fået lagt
en detaljeret manual på nettet!!!

Nu kommer så mit problem:
Google han nok ikke lide Microsoft. I hvertfald ser det ikke ud til, at jeg kan synkronisere mine 4 mapper fra Outlook over på Titan.
Det ser ud til, at Google forventer, at jeg skifter kalender, e-mails. kontaktpersoner og noter ud med noget tilsvarende på min Goggle-konto.
Derfra skulle jeg så uhindret kunne synkronisere mellem googlekontoen og smartphonen.

Det kunne jeg måske overveje, men den udvej ser alligevel ikke ud til at kunne virke.
Jeg synes at have opfattet, at E-mails og kontaktpersoner kopieret via min gmailkonto og så alligevel ikke. Der vises en liste over udbydere hvis system kan bruges. Hverken Microsoft
eller TDC/YouSee er på listen.
Og hvad med de to andre mapper?
Et sted i Google mener jeg også at have set, at hvis Google skal importere nogle eller alle 4 mapper, skal de forinden være eksporteret. Klart nok, men Google forventer at få dem i een af
to typer (jeg tror den ene hed CVS e.lign) og Outlook kan ikke eksportere i nogen af de to typer !!!

Jeg vil nu helst heller ikke skifte kalendersystem m.v.
Er der ingen metode, hvor jeg kan beholde de 4 mapper i Outlook og så en gang om dagen synkronisere dem med smartphonen?
(Evt. et købeprogram, men i så fald hvilket? Det skal være nemt og sikkert).

leob

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 19-12-11 11:40

Jeg benytter GSyncIt til at synce min Outlook til Gmail og tilbage igen, hvorefter de kommer på min Android (Iøvrigt samme telefon)
GSyncIt kan synkronisere dine Kalender, Kontaker og noter - men ikke emails... Men du kan i Androids mailprogram opsætte Exchange sync, hvis din Outlook er forbundet til Exchange altså.
Kig evt. mere på GSyncIt her : http://daveswebsite.com/ - hvor du kan downloade og prøve det af før du betaler for en licens på $20

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-12-11 11:42

Citat
Outlook kan ikke eksportere i nogen af de to typer

Jo, Outlook (antager du ikke mener Ekspress, den ved jeg ikke så meget om) kan sagtens eksportere i filformatet CSV som Google kan importere...

Du går bare ind og eksporterer som "semikolonseparerede værdier (Windows)"

Kommentar
Fra : leob

Dato : 19-12-11 11:48

det lyder godt - begge dele
Jeg vil prøve og vende tilbage, men der kan gå gå nogle dage, da min kone er syg
hi
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 19-12-11 12:19

jeg var lige inde og kigge på SyncIt
der står bl.a.
Citat
Use gSyncit to sync your Outlook data with Google, Toodledo, Dropbox, Evernote and/or Simplenote account. You then configure your phone to sync with any of these accounts using either the sync software included with your phone or other third party applications available for your mobile device.

Har Android det fornødne software til at videresync?
Det er vel sådan, at SyncIt sync med min Google Email-konto (automatisk) og at der derfra (igen automatisk) sync mellem denne og smartphonen?
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-12-11 12:23

andre123
jeg er nu igang med at prøve syncit
jeg var nødt til at downloade den i 32 bit selvom min pc bruger 64. Det ser ikke ud til at gøre noget.
Jeg har ikke fået et reg.nr. endnu, men jeg evaluerer med contactpersoner
Jeg har valgt gmailkonto (jeg har 2) og Kontaktpårsoner i outlook.
Midt i det hele gik pc selvfølgelig i sort, så jeg prøver igen.
Endnu kan jeg ikke se nogen concact på google, men det tager nok også sin tid, men ...
jeg kan ikke se, hvor jeg formodes at kigge?
På den gmail-side jeg har fremme står i øverste menu linie ordene: Mail Kalender Dokumenter Fotos Websteder Grupper Nette Mere
Kan du ikke lige guide mig videre?
hi
leob

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-11 14:25

32 bit eller 64 bit afhænger af din Office version og ikke om din Windows er 64 bit.
Mht. til opsætning af GSynIt så husk at Google skal være primær alle de steder som du kan komme til at sætte det...
Send mig evt. en mail via Kandu - så sender jeg en stak screenshots af min opsætning som du konfigurere efter.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 22-12-11 08:41

Tak for svaret andre123.
Jeg mangler nu at få overført noter men med din beskrivelse skulle det nok gå. Ellers vil jeg vende tilbage.
SyncIt virker fint, men jeg ikke ikke sikker på at jeg vil beholde det kørende. Jeg har p.t. fået alle kontakter samt kalenderen overført så jeg ikke skulle lave det hele igen.
Det ender nok med, at jeg skipper outlooks kalender, kontakter og noter og kun beholde email-delen.
Kalenderen skal jeg checke og ændre en del i, men det skyldes nærmere iPhone som gik amok ved opdatering af styresystem.
Når jeg starter Google kalenderen får jeg - uvist hvorfor - først et vindue med bemærkning om at det er en gal browser, men ved videretryk kører det !!!

Tak
leob

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 22-12-11 23:41

Mange tak ....
Du skriver bare en mail, hvis du løber sur i det.