/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Min papegøje skriger
Fra : Sallus
Vist : 1787 gange
35 point
Dato : 18-12-11 17:16

Jeg har netop fået en papegøje. Vi har haft en svær start, da vi lige har skulle vænne os til hinanden og han er blevet fjernet fra sine vante omgivelser.
Det er vi nu kommet meget godt over efter halvanden dags tid sammen.

Jeg fik fortalt, at han ikke skreg. Jeg har dog erfaret at det gør han. Især når jeg snakker i telefon - og ellers begynder han pludseligt.

Jeg synes kun jeg rundt omkring på nettet kan se at man KAN gøre noget ved det, men ikke HVORDAN. Jeg bor i lejlighed og er derfor meget opsat på, at få ham vænnet af med det.

Dumme og uvedkommende kommentarer frabedes!

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 18-12-11 17:18

Mit spørgsmål er selvfølgelig om der er nogle, der kender en god måde, at vænne dem af med det?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-12-11 17:33

Sort klæde over buret så snart dyret mishager.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 18-12-11 17:42

Det har jeg læst ikke er vejen frem. Og når jeg endelig dækker ham til, så kalder han.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 18-12-11 17:43

Jeg har selv haft en fugl der skreg, det gjorde den fordi den var lukket inde, det hjalp da den fik lov til at være ude Prøv det, det kan være det hjælper.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 18-12-11 18:24

Han gør det også når han er ude og sidder ved mig. Og buret står åbent, så han kan komme ud når han vil. :/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-12-11 20:49

Tålmodighed er ordet!
Giv ham opmærksomhed og masser af den, når du ikke taler i telefon.
Når du taler i Telefon, og han begynder at skrige, så ignorerer du ham.

Prøv at læse disse to sites, der er inspiration at hente:

http://www.fugleforum.dk/forum/index.php?autocom=ibwiki&cmd=article&id=96

http://www.fam-thingvad.dk/kiki/index.php?content=behavior.php

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-12-11 21:42

For det første, hvad slags fugl er det. og hvor gammel er den? Har den haft mange ejere? Papegøje er betegnelse for en gruppe fugle.de fleste der sælger fugle siger at de ikke skriger fordi da er det ingen der vil købe dem.Kun de der driver med avl og bor langt ude på landet.
alimak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-12-11 02:34

Citat
efter halvanden dags tid sammen

Tålmodighed er vist ikke din store styrke.
Regn med mindst 3mdr før den holder op med skrigeriet
den skal vænne sig til at den ikke er sammen med andre fugle

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-12-11 02:36

Citat
kender en god måde, at vænne dem af med det?

Snak og leg med den
den skal glemme sit gamle hjem.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 19-12-11 19:29

Jeg blev fortalt, at den ikke ville skrige - og spurgte ejer mange gange, om dette, da jeg bor i lejlighed. Det han sagde, holdte så desværre ikke vand. Det er ikke min tålmodighed, men simpelthen andre i opgangen jeg må tænke på. Boede jeg i hus, havde det været noget helt andet.

Er blevet fortalt, at man kan vænne dem fra det, men også at man ikke kan.

Han er 8 mdr. og er en Sortkappet Caique.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 19-12-11 19:42

Det er sådan nogle indlæg som det fra nomore der er så skide trættende når man skriver et seriøst indlæg fordi man har brug for støtte og vejledning. Hvad skulle den første belægning med for?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-12-11 21:01

Citat
der er så skide trættende når man skriver et seriøst indlæg

Jamen for pokker da
du skriver du har haft fuglen i
Citat
Det er vi nu kommet meget godt over efter halvanden dags tid sammen.

Og så forventer du virkelig en vidunder metode til at lukke
næbbet på din fugl, når visse fugle arter ikke kan eller vil lukke sin skrigen inde.
luk den UD så får den noget at tænke på/ skrigeri/ fjerplukkeri er oftest tegn på kedsomhed.
Citat
men simpelthen andre i opgangen jeg må tænke på

Det tænker man vel på, før man anskaffer et dyr...
Og så kan det vel være lige fedt hvad man får at vide af sælger
Citat
Jeg blev fortalt, at den ikke ville skrige - og spurgte ejer mange gange, om dette

Ja, og Julemanden sælger sne til arabere...
Nogle skal tjene penge på andre, sådan er livet = lev det.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-12-11 22:21

Du kan købe en fugl mere, så får fuglen selskab hele dagen,og vil antagelig ikke skrige.Og det er mere humant for fuglen og have en artspartner en dig.
alimak

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 19-12-11 22:41

Spørgsmålet lød på HVAD JEG KAN GØRE! Dine svar er ikke konstruktive.

Fuglen sidder ude hele dagen, lågen er åben og han kan komme til mig når han vil. Han skriger når han sidder ved mig, men også når han sidder på buret. Selvfølgelig regner jeg ikke med en vidunder metode - refererer igen til det spørgsmål jeg stiller i forummet.

Jeg har gjort mig mange overvejelser omkring at anskaffe mig en fugl og ved de kræver meget - men det sælger har sagt, stemmer så ikke overens med det jeg ser.
Jeg véd at skrigeri kan være tegn på kedsomhed, men jeg ved også at jeg har fået at vide, at man ikke nødvendigvis kan vænne dem af med det, mens andre mener at det kan man godt!

Annuller spørgsmålet
Fra : Sallus

Dato : 19-12-11 23:10

Jeg føler ikke jeg får hjælp, tvært imod føler jeg bliver overfuset herinde. Man skriver jo dog trods alt fordi man er i vildrede. Hvis man vidste tingene i forvejen, var der jo ingen grund til dette forum. Tal om god skik. Hvis jeg kunne ville jeg straks slettes her inde fra.