/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Problem med internet forbindelse.
Fra : bjarnefilm
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 16-12-11 00:53

Hej allesammen

Jeg har nogle problemer med min internet forbindelse. Jeg kan sagtens komme på internettet, men browseren laver nogle underlige ting. I tide og utide kommer der små bokse op med besked som "opret forbindelse" eller "siden kan ikke ses offline". Nu har jeg nedlagt forbindelsen, og så virker det lige pludselig?

Mit internet er bredbånd.
Mit operativsystem er Windows Vista.
Min briwser er Internet Explorer 9. Tror jeg nok.
Mit brugernavn er "bruger-asd".
Mit password er "asd123"

Jeg vil gå på nettet.
Jeg kigger først på systray.
Der er to skærme med en blå prik, så der er forbindelse.
Så prøver jeg at gå på nettet.
Jeg klikker på quick start ikonet for internet.
Google kommer frem uden problemer.
Så går jeg op i adresselinien og taster "http://www.foetex.dk/ (...)
Så kommer der en lille boks med teksten "Websiden er ikke tilgængelig offline".
Jeg trykker på "opret forbindelse".
Og så er der forbindelse, men der kommer alligevel fejlmeddelelser.
Føtex hjemmeside kommer fint frem.
Men så kommer der en boks med "Opretter forbindelse til bredbåndsforbindelse" og kort tid efter "Fejl under oprettelse af forbindelse til bredbåndsforbindelse".
Dem lukker jeg bare ved at klikke på krydset øverst til høje.
Så er jeg inde på Føtex hjemmeside og alt er iorden.
Undervejs har der hele tiden i systray været to skærme med en blå prik, så der har hele tiden været forbindelse.

Her er et andet eksempel.
Jeg åbner google.
Jeg taster www.netto.dk i søgefeltet.
Så åbner den netto.dk.
Et øjeblik efter kommer der fejlmeddelelser, "Opretter forbindelse til bredbåndsforbindelse" og kort tid efter "Fejl under oprettelse af forbindelse til bredbåndsforbindelse".
Jeg lukker begge vinduer ved at klikke på det røde kryds øverst til højre.
Så er jeg på nettos hjemmeside.
Så klikker jeg på 'åbningstider'.
Så kommer der en lille boks med teksten "Websiden er ikke tilgængelig offline".
Jeg trykker på "opret forbindelse" og så er alt normalt igen.
Der har hele tiden været en lille blå prik på netværksikonet i systray, så, så vidt jeg ved, har der hele tiden været forbindelse.

Der er mere i vejen.
Mit password er asd123.
Men selvom jeg skriver noget andet, under konfigurering, fx qwe456, så kan jeg alligevel gå på nettet.

For at finde problemet, har jeg prøvet følgende:
Åbne internet, google er startside
Vælg "funktioner (alt x)"
Vælg internetindstillinger
Vælg fanebladet "sikkerhed"
Under "Indstillinger for opkalds og VPN-forbindelse", marker "bredbåndsforbindelse", tryk på fjern.
Så kommer der en boks, "vil du slette....", tryk ja.
Nu er der ikke nogen forbindelse.
Under "Indstillinger for opkalds og VPN-forbindelse", er der tomt.
Alligevel kan jeg komme på nettet.
Det undrer mig lidt.
Hvordan kan det være?
Så slukker jeg for computeren.

Næste dag tænder jeg igen, og går på internettet.
Og det går meget godt.
Så kigger jeg på netværks ikonet i systray, og der er et lille rødt kryds.
Dvs at jeg ikke er på nettet.
Men jeg kan jo ikke både surfe på nettet og ikke være på nettet?
Jeg lader som ingenting og surfer videre.

Jeg synes det lyder mærkeligt.
Alle kommentarer modtages gerne.

MVH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 16-12-11 01:50

Der mangler oplysninger før nogen kan hjælpe dig med problemet!

Hvem er din internet udbyder? Hvem sender regninger for dit bredbånd?
Er det trådløst eller med kabel når du surfer på nettet?
Hvor er det at du skal bruge brugernavn og adgangskode?
Hvilke sikkerheds programmer har du installeret?

For en sikkerheds skyld kan du hente og scanne med Malwarebytes Antimalware, den gratis (free) udgave er lige så god til at finde og fjerne skidt som den du kan købe, forskellen ligger hovedsagelig i at du selv skal opdatere programmet og der er ikke nogen real time beskyttelse i den gratis version.
Det lykkes bedst i fejlsikret tilstand hvis der er noget skidt som skal fjernes, start computeren og inden Windows begynder at indlæse, trykker du på F8 tasten, tryk gerne mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, vælg at starte i Fejlsikret med netværk og hent programmet som du så installerer på computeren, programmet bliver dansk under installationen, så åbner du Malwarebytes Anti-Malware og klik på opdater, efter opdatering scanner du computeren og lader programmet fjerne det som eventuelt er fundet, så er du sikker på at det ikke er noget skidt på computeren som generer din forbindelse:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Og til allerslut så vil jeg fortælle at du aldrig bør oplyse dit brugernavn og kode til noget som helst på nogen som helst internetside heller ikke på Kandu, banditter er allevegne og kan misbruge sådanne oplysninger

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-12-11 16:08

prøv:
gå ind i enehåndtering (system i kontrol panel,er det xp er det under system/hardware)
find netværks kort er der et rødt x så højre klik på det og vælg >>aktivere<<
har du flere kort evt osse et trådløst.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 16-12-11 22:38

Tak for alle indlæg.
Det er ikke mit rigtige brugernavn og password.
Jeg går igang med at rense maskinen for mulige ting.

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-11 22:57

Tak men
Citat
Jeg går igang med at rense maskinen for mulige ting.
måske du burde have ventet med at acceptere, problemet er jo ikke løst som jeg læser din kommentar

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 19-12-11 01:56

Jeg synes spørgsmålet skal lukkes, så der ikke er for mange løse ender.
Nu har jeg fået noget input.
Hvis jeg ikke får løst problemet, så kan jeg bare oprette et nyt spørgsmål.

MVH
Bjarne