/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Android navigation uden internet adgang?
Fra : ivanovic1
Vist : 1043 gange
50 point
Dato : 15-12-11 18:54

Når man benytter Google Navagation på sin Android kræver det, at man også benytter internet adgang på sin mobil. Hvis man gerne vil undgå dette er der så en anden god gratis navigation man kan benytte? Eller kan man gøre noget så Google navigation ikke skal benytte internet adgang?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 15-12-11 18:59

Det er til en HTC Wildfire mobil.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-11 20:41
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-12-11 20:43

Citat
Google Maps Navigation er rent internetbaseret, så alle data bliver hevet ned til lejligheden. Det kunne lyde som en dyr fornøjelse i datatrafik, men Google afviser, at funktionen sluger store mængder data. På en normal 20 kilometers-tur bruger navigationen kun 200 kilobyte data, alt inklusive, oplyser Google.

Citat
Fordelen ved ikke at have kortdata liggende lokalt er omvendt, at alle kortoplysninger så altid er opdaterede. Men på en tur ned gennem Europa kan det blive en ganske dyr fornøjelse at bruge Googles navigation

http://www.version2.dk/artikel/google-lancerer-gps-navigation-i-danmark-med-android-15152

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-11 21:36

Citat
Google Maps Navigation er rent internetbaseret, så alle data bliver hevet ned til lejligheden. Det kunne lyde som en dyr fornøjelse i datatrafik, men Google afviser, at funktionen sluger store mængder data. På en normal 20 kilometers-tur bruger navigationen kun 200 kilobyte data, alt inklusive, oplyser Google.

Hvis jeg ikke helt har glemt hvordan man regner giver reultatet så at man skal køre 10.000 km for at bruge 1 gb datatrafik...........de fleste brugere har jo nok minimum 3 gb fri data om måneden på deres abonnement.
Dertil kommer strømforbruget på smartphonen, som det er nu skal de fleste lades op engang i døgnet, men man kan jo sætte en billader til den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-11 23:12

Man fristes til at tro, at google har en stil-tiende aftale med de forskellige teleselskaber, om at bruge datatrafik på mobilnettet.
Så jeg bruger min NOKIA med OVI, og med indbygget navigator, som er gratis i brug, og gratis at opdatere. Selv kort fra den øvrige del af verdenen, kan hentes ned og bruges; hvis du har plads på micro SD'en.
Nu er det ikke alle der sværger til OVI, men i den sidste ende er det vel et spørgsmål om, at komme fra A til B!!!!

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 25-12-11 01:21

Tak for svaret smuller54.