/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB-problem.
Fra : Mosebaek
Vist : 668 gange
500 point
Dato : 13-12-11 15:42

Jeg har fået et problem,med en 8 GB USB-pen.Når den sættes i komputeren,bliver dens "kontrollampe" ved med at blinke. Somom den ikke bliver færdig med at initialisere.
Jeg ser først dette:
http://peecee.dk/upload/view/340801

Og bagefter denne:
http://peecee.dk/upload/view/340802
Mærkeligt...det har jo ikke noget med Internet Explorer at gøre. Jeg vil jo bare overføre billeder fra Stifinder,til omtalte USB-pen.

Den virker ellers udmærket. Kan sagtens finde de billeder,der ligger på den i forvejen.
Kapacitet 8 GB. Brugt plads 2,93 GB.

Mine andre USB`er,virker perfekt. Er meget omhyggeligt med at bruge "Sikker fjernelse af Hardware".

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-11 15:56

Lidt mere mystik: I alle mine mapper,under "Billeder" mappen,ligger der nu en "ZbThumbnail.info"
fil.....hvad sker der li`e. Har slettet flere af dem.

Er det mon "HP image zone",der skaber problemer???

M.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 510 point
Dato : 13-12-11 16:00

Problemet opstår på lidt ældre maskiner, som ikke bryder sig om USB-pen i denne størrelse.
Min maskine bryder sig heller ikke om noget der er større end 4 Gb i USB porten, ellers tager det en evighed.
Selv memory fra mit nyeste Digital kamera, i en kortlæser, giver problemer, hvorimod når jeg linker kameraet med kabel, så er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-11 16:58

chkdsk/f
hvad står der i
ZbThumbnail.info

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-11 20:53

Citat
Er det mon "HP image zone",der skaber problemer???

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=dk&lc=da&dlc=da&softwareitem=sj-32245-2
Hvorfor bruge et program til at ? flytte/ åbne dine filer
kan du ikke bare kopiére dem normalt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-11 23:03

Citat
Hvorfor bruge et program til at ? flytte/ åbne dine filer
kan du ikke bare kopiére dem normalt.

Jo,det plejer jeg at kunne. Men her idag da jeg proppede USB`en i,poppede den op på skærmen.

Det er et program,fra min gamle hp fotoapparat.Vil prøve at slette den.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 00:18

Prøv at hent dette program.
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Og prøv ude til venstre i programmet = Partition recovery
det har reddet en del filer hos mig (2TB jeg lige har hentet tilbage idag)
men om det virker hos dig???
Ellers brug programmet Goodsync til back up = gratis.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-12-11 00:22

Prøv eventuelt dette også, hvis du vil forsøge at hive billederne tilbage,
http://www.xyplorer.com/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-11 11:44

Citat
Prøv eventuelt dette også, hvis du vil forsøge at hive billederne tilbage,

Jeg har ingen problemer,med at finde billederne igen.Pennen virker udmærket.

Det er mest rodet med HP programmerne.Kan jeg med sindsro slette disse:
http://peecee.dk/upload/view/341148

Jeg har intet tilbehør fra HP længere.Bortset fra pc`en,som er en HP.
Derfor er det vel klogest at beholde nr.4

2 og 3 må jeg kunne slette,uden risiko.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 23:16

Behold nr 4

og det at det blinker et stykke ti er meget normalt, der skal lige hentes info om 2823 billeder det kan godt tage lidt ti!

Hvis du af installere de 3 andre HP ting og den stadig dukker op når du sætter kort i,
klik på Annuller og åbn stifinder og kopier billeder derfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-11 03:46

Citat
Det er et program,fra min gamle hp fotoapparat.Vil prøve at slette den.
Ja og programmet er indstillet til at hente billeder over i billedmappen som vist på det første billede, programmet åbner automatisk når du sætter et drev til computeren som indeholder billeder, fjern programmet fra Kontrolpanel Fjerne programmer, eller hvis det XP så hedder funktionen Kontrolpanel Tilføj eller fjern programmer, bagefter vil Windows spørge om hvad du vil have computeren til at gøre når du tilslutter et drev med billeder, og der kan du vælge at åbne drevet (Explorer eller Stifinder hvad du nu kalder det) så du kan se indholdet eller vælge at lade et foto program åbne og vise indholdet på drevet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 17:09

Citat
Det er mest rodet med HP programmerne.Kan jeg med sindsro slette disse:
http://peecee.dk/upload/view/341148

Hvis de ligger på din usb - JA
Programmer fra da du købte stikken.
Aner ikke hvad update skulle bruges til = selv om den er på din pc
alle de ´´ekstra´´ programmer der til tider følger med et ellers godt program
fatter jeg ikke altid, men bruger du det ikke >>>> UD TIL HØJRE MED DET.
Eller tag en backup og smid det i en ZIP fil - til senere brug
hvis systemet skulle brokke sig.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-12-11 17:37

Tak for svaret severino.
Citat
Selv memory fra mit nyeste Digital kamera, i en kortlæser, giver problemer, hvorimod når jeg linker kameraet med kabel, så er der ingen problemer.

Jeg bruger også kabel fra kamera til pc.Virker fint. Længe siden jeg har prøvet kortlæser.

Men efter din forklaring,vil jeg ikke længere købe de store USB`er. Rent sikkerhedsmæssig,mener jeg også det er klogere,at have filerne "spredt" på flere små end få store USB penne.

VH. M.