/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hjælp
Fra : Mille1133
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 11-12-11 21:59

Vi er en lille virksomhed med 6 ansatte.
Folkene får 175 kr. i timen 8 % i pension 5 % i fritvalgs konto, fri bil, udvidet sundheds forsikring
Hvis de køber vare af os er det til indkøbs pris, ingen ryge regler, frihed under ansvar: O)
Det eneste vi forlanger, er at arbejdstiden hedder 07.00 til 15.15 fredag 07.00 til 14.45
Og at deres timer skal tilskrives til et ordrenummer, så vi kan fakturer videre til kunden
2 af folkene VIL ikke holde pause og går hver dag hjem kl.14.30 og fredag over middag.
Det er vi blevet lidt harm over, da vi også mener det social samvær har betydning og hvis en af vores kunder ringer og skal have lavet noget kl. 15 skal der betales overarbejde (som er 87,50 for alle timer)
Når vi snakker overarbejde er det max 3 der er tale om, så ikke noget med vi udnytter at de skal arbejde over hver dag. Men problemet med de 2,de laver alt det overarbejde de kan komme af sted med.
Så der for lavede vi nye uge sedler hvor de skulle føre timer til hver ordre og kun overarbejde hvis det var beordret .og at arbejdstiden var den jeg beskrev længere oppe. Det har gået rigtigt fint i 6-8 uger nu ,og vi kan gennemskue timerne og få alle fakturet ud dejligt
Så var vi til en ansats fødselsdag i går, det gik fint de første par timer
Så begyndte de 2 ”Tosser” og fører sig frem ,de holder aldrig pauser de gad ikk at arbejde så mange timer om fredagen og bla bla og nogen snapse .
Så fortalte jeg dem at de ikke skulle bestemme min virksomhed åbnings tider og sagde hvis de ikk kunne lugten i bageriet kunne de bare smutte. Den ene rejste sig og var på vej ud af døren, og der sagde jeg hvis du går ud at den dør er du fyrret ! der fik piben så en anden lyd , han satte sig og jeg spurgte hvad er det lige du forlanger ?? Du kan købe at det værktøj arbejdstøj du har bil ??
Så blev den anden sur og gik.
Til morgen da jeg stod op lå der på mobilen en opsigelse og at jeg skulle ringe over middag så jeg kunne få bilnøgler mm jeg har ikke ringet da jeg mener det er fuldmands snak
Jeg prøver hverdag at give mine folk det bedste !
Er det mig der er gal på den ?
Sidste jeg drak øl og snaps ,,,,,, det var forkert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-11 22:34

Næ det tror jeg ikke du er.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-12-11 22:34

Citat
Sidste jeg drak øl og snaps ,,,,,, det var forkert

Prøv lige at blive ædru inden du skriver herind...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-11 22:52

Jeg synes du skal betragte ham der gik til festen som fyret. Du har sagt at de blev fyret hvis de gik, og han gik. Du vil tabe respekt over for dine ansatte hvis du ikke er konsekvent.

Så bid i det sure æble og skriv til ham at hvis han ikke kommer med de nøgler så kommer politiet og henter dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-11 23:02

Jeg er lige blevet fyret, hvad er det for et job og hvor i landet?

Til 175,- med fri bil osv lyder det da fint...

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-11 05:19

Du har handlet helt korrekt.
De ansatte skal ikke selv bestemme arbejdstiden, sålænge det ikke er aftalt på skrift eller står i ansættelseskontrakten.
Du har nok været for flink over for de 2 tosser og det har de ikke kunne tåle.
Har selv haft firma i over 25 år, så jeg står fuldt ud på din side.

vic200

Kommentar
Fra : Mille1133

Dato : 12-12-11 07:03

Dejligt at hører at jeg ikke er helt gal på den.
Men en ting er sikkert ikke snaps sammen med de ansatte mere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-11 08:55

Næste gang må du holde dig helt ædru.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-12-11 12:06

Ja hvad er det for en type arbejde.
Til den pris burde du kunne få al den arbejdskraft du ønsker.
Du er ikke galt på den, det er helt sikkert, men sagen burde jo nok høres fra begge sider, hvis man skal vurdere helt rigtig, men nok unødvindig måske.

Godkendelse af svar
Fra : Mille1133

Dato : 12-12-11 19:38

Tak for svaret vic200.