/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Afspille DRM wma filer
Fra : o.v.n.
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 11-12-11 20:03

Der ligger nogle wma filer på min computer, det er noget musik som er købt for flere år siden, filerne har været afspillet før men nu vil Windows Media Player hente rettigheder til filerne, jeg kan virkelig ikke huske hvor musikken blev købt og langtmindre hvilken brugernavn jeg benytte da musikken blev købt.
Er musikken tabt?
Eller kan der gøres et eller andet så filerne kan afspilles?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-11 21:03

http://codecs.dk/?DaniusoftDigitalMusicConverter/DRM/Audio/1275

Du kan fjerne drm filer med Daniusoft, har brugt det mange gange.
Koster ca 150 kr.

Ved ikke om der findes freeware der kan klare opgaven.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 11-12-11 21:08

Kræver Daniusoft ikke adgang til den originale tilladelse, for at kunne konvertere musikfilerne?
Det gør de andre programmer, jeg kender!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-11 21:10

g_h nej

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-11 21:11

Den er tabt hvis du ikke kan hente licens til dem, eller finder ud af hvor du kan "redownloade" dem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-11 21:13

Citat
Kræver Daniusoft ikke adgang til den originale tilladelse, for at kunne konvertere musikfilerne?
Det gør de andre programmer, jeg kender!!

Jo, hvis wmp ikke har haft afspillet dem i x antal sekunder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-11 21:17
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-11 21:19

Du kan prøve 500 programmer, kan du ikke få licens til musikken kan du ikke konvertere dem!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 21:20

Desværre Teil jeg tror at Klaudi har ret Dariusoft bad om licens til hver af de 7 numre og kom med en error for hver fil, jeg har Daniusoft Digital Music Converter men havde ikke prøvet før nu.
Jeg forsøgte med DrmRemoval den kunne ikke og det vidste jeg godt i forvejen, jeg skal afspille numrene eller en bid af hver nummer for at få licensen, så kan DrmRemoval omdanne til mp3

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-11 21:22

Men der stur mulighed for at finde dem på youtube.

Eller hvis det er stenalder/78-ere så kan de ligge her.

http://www.archive.org/details/1930s-rayNoble-111-120

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 21:23

Citat
fjerne drm filer med Daniusoft, har brugt det mange gange
jeg tror at du har brugt den efter at have hentet licensen, ærgeligt at jeg ikke fik omdannet mens tid var, jeg troede at bare licensen var hentet 1 gang så var det det. det er købt musik vi snakker om ikke TDC play (den kan også omdannes når den er afspillet )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 21:24

Det er Tamra Rosanes og den CD (Country Party) kan jeg ikke finde nogen steder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 21:28

Citat
kan jeg ikke finde nogen steder
det passer så ikke de har den hos Gucca så sent som i går fik jeg pakke fra dem, surt at det er først i dag at jeg opdager det med wma filerne

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-12-11 21:33

Lån den på biblioteket.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-11 21:33

Tak for svaret Klaudi. det koster så en 50ser + fragt at jeg ikke fik filerne omdannet til mp3 jeg troede virkelig at filerne kunne afspilles altid på den computer som har afspillet dem første gang

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-11 21:36

var så lidt