/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattesnor
Fra : susss
Vist : 912 gange
100 point
Dato : 10-12-11 16:50

Er der nogen som ved hvilken slags snore man må bruge til leg med katte ? som ikke er farlige ? da de jo bider dem i trævl eller hvad man skal kalde det. En garnnøgle har jeg fået afvide er farlig..Hvad med en halm snor ?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-12-11 17:10

En halmsnor kan man da bestemt ikke forestille sig kan gøre nogen skade overhovedet...

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 10-12-11 22:34

Det er ret underordnet hvad du vælger, en kat er skabt til at klare alt, lige fra fuglefjer til museknogler.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-11 02:12

Alle slags snor er farlig for katte på den ene eller den anden måde og bør kun bruges hvis man er ved katten hele tiden.

Der er mange der hænger en snor op i loftet med et eller andet legetøj i, men det er meget risikabelt:

Katten kan blive filtret ind i snoren og hænge sig i den eller få benene voldsomt beskadiget, hvis det er snore der er gjort fast og hænger med legetøj i.

Snore der ligger på gulvet kan de også blive filtret ind i, og de kan sluge det så det laver ravage i tarmene.
Og noget af det kan de skære sig på.

Gavebånd af enhver slags og nylonsnøre skal man holde langt væk fra katte.

Lad være at give katten snor at lege med, medmindre du selv har fat i den ene ende af det og lægger det uden for kattens rækkevidde når I ikke leger med det.

Og sørg så for det er noget den ikke kan skære sig på, altså det må ikke være skarpt eller for tyndt.

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 11-12-11 06:42

Tak for svaret dova.Havde godt hørt om at snore var farlige men at alle snore var skadelige viste jeg dov ikke..har selv en snor hængene i loftet med legetøj i men den kan nu ikke nå snoren længere kun sit legetøj..og gavebånd må vi så lige holde godt øje med .Tak for fine rød..er det mon så et langt stykke stof der ville være bedre at lege med ? eller har du nogen gode råd til hjemmelavet legetøj ?
Hilsen Suss