/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SATA HD
Fra : Fijala
Vist : 736 gange
300 point
Dato : 10-12-11 15:24

Denne hd jeg har fundet via et spørgsmål herinde, er det ikke en SATA disk
http://www.techhaus.dk/2000GB-Hard-Drive-3e5-USB-3e0-Black-VERBATIM/cat-p/c/p3247802.html
Dvs at hvis man har brug for en intern 3,5" SATA disk kan man tage denne og hive ud af og montere og over i noget andet ???. Prisen er jo i orden og jeg søger netop en 2TD SATA disk til en mediaafspiller. Dvs jeg har fundet den til 864, - på Ebay, men den er ikke på lager og de ved ikke hvornår den kommer. De mener ikke den nogensinde kommer på lager så min ordre bliver højst sandsynlig annulleret. Og prisen i dag er jo 12-1300 kr for en intern HD

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 15:30

Der står det er SATA

¦Cache: 8MB or higher
¦Drive: SATA - Hi-speed
¦External power: +12VDC Input
¦Interface: 1 x USB 3.0
¦Drive dimensions: 202 x 114 x 40mm (L x W x H)
¦Product weight: 1KG approx.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 15:31

Harddisk kapacitet 2000 GB
Harddisk omdrejningshastighed -
Hard disk interface Serial ATA, USB 3.0
Hard disk størrelse 88.9 mm (3.5 ")
Drevenhed, bufferstørrelse 8 MB

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:38

Det kan jeg jo også se, men giver det mening aft en ektern hd på 2TB er billigere end en intern. Så derfor er jg jo i tvil.
Hvis de ellers er ens, er det jo bare at købe denne og smadre boksen og pille hd ud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:43

¦Cache: 8MB or higher Denne er vel nok i det mindste
¦Drive: SATA - Hi-speed ok
¦External power: +12VDC Input ok
¦Interface: 1 x USB 3.0 det skal jeg jo ikke bruge
¦Drive dimensions: 202 x 114 x 40mm (L x W x H) ligegyldigt
¦Product weight: 1KG approx. ligegylding.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:44

Hvis man ellers kunne stave

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 15:49

Ja det er jo billigt nok så frem med den "forsigtige" hammer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:50

Og da den "kun" skal bruges til en mediaafspiller er cache på kun 8 mb jo ikke så vigtig vil jeg mene

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-11 15:52

Citat
er cache på kun 8 mb jo ikke så vigtig vil jeg mene

Der melder jeg pas, aner det ik'

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-11 15:58

Iøvrigt tvivler jeg på du får den til den pris som beskrevet, der er ingen på lager - så mon ikke de næste der kommer hjem er dyrere....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 16:00

Citat
Iøvrigt tvivler jeg på du får den til den pris som beskrevet, der er ingen på lager - så mon ikke de næste der kommer hjem er dyrere....

netop det frygter jeg jo vil ske igen. Men hvorfor f..... har de dem så på deres site

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-12-11 16:15

Faktisk har harddiskproducenterne et naturligt problem der sinker produktionen og får priserne i vejret.

Det naturlige problem er oversvømmelserne i Thailand

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 16:20

Mern hvis den står til en given pris og man rent faktisk har mulighed for at bestille den til den pris, så skal de vel også levere varen.
Jeg har forøvrigt lige smidt dem en mail om de kan gisne om hvornår de forventer at have på lager

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-11 16:34

Fijala - jeg er også med på at du kan lægge den harddisk ind i en medieafspiller. Om de 8 Mb buffer er nok ved jeg heller ikke.

Men tag den forsigtigt ud og skån miljøet, for sådan en ekstern harddiskholder kan du bruge senere, når du køber en ny comp. med USB 3

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 16:40

Jeg regnede godt nok også med at gøre det med lempelse, for man er vel økonomisk og går ind for genbrug. Hvorfpr tor i ellers jeg sidder og surfer på nettet for at spare på pengene og find den billigste hd.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 11-12-11 14:00

jeg har set lignende i Kvikly
og det er også sata diske der er deri har faktisk selv brugt samme nummer, men diske i den størelse kan faktisk godt fås til 5-600 kr
kik f.eks på edb-priser.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-11 17:48

Citat
jeg har set lignende i Kvikly
og det er også sata diske der er deri har faktisk selv brugt samme nummer, men diske i den størelse kan faktisk godt fås til 5-600 kr
kik f.eks på edb-priser.dk

Lige så du er klar over det så er det jo faktisk en intern hd jeg er ude efter og disse koster lige nu på den ande side af 12-1300, for en 2TB.
De er nemlig steget noget i pris den seneste tid og hvis du selv tjekkede EDBpriser ville du
erfare det samme.
Og grunden til at jeg så kigger efter andre muligheder er for at spare

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 14-12-11 07:31

så beklager jeg
prisstigningerne er så som du skriver kommet de sidste 4-6 mdr. men så skal du også være hurtig for prisstigningerne kommer vel også til de externe!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 14-12-11 08:58

Citat
Denne hd jeg har fundet via et spørgsmål herinde, er det ikke en SATA disk

Jo, efterspecifikationer på siden er det

Harddisk kapacitet 2000 GB
Harddisk omdrejningshastighed -
Hard disk interface Serial ATA, USB 3.0
Hard disk størrelse 88.9 mm (3.5 ")
Drevenhed, bufferstørrelse 8 MB

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-11 17:01

Har skrevet frem og tilbage med en leverandør som ikke vil levere og har nu annulleret ordren. Jeg gider ikke beskæftige mig med hd mere på denne side af jul. Jeg har for meget om ørerne til at jeg gider hidse mig op. ,-)

Tak for alle svarerne og Klaudi du kom sgu først med det rigtige svar så du skal have point.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-11 17:18

Kommentar
Fra : Klaudi