/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digital TV til B&O MX 7000 billedrørstv.
Fra : vagn2901
Vist : 1177 gange
100 point
Dato : 04-12-11 22:12

Jeg har kabel TV via Yousee. Nu er der mange digitale kanaler, jeg ikke kan modtage. Hvordan får jeg nemmest og billigst løst dette problem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-11 22:58

Digital tv har ikke med billeddannelsesteknikken at gøre. Det kan i princippet være billedrør, plasma, lcd eller noget andt.
Det er spørgsmål om man har kredsløb, som fra en digital modulkering, kan danne billederne.
Dette kredsløb kaldes populært for en tuner, selm om ordet oprindelig i radio-tv teknikken betød noget andet.

Så du skal have en "digital tunerbox" til kabeltv, til at sætte foran.

Se nu først hvilken slags indgange dit tv har, så du er sikker på at få en box, sm passer tilæ dit tv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-11 00:52

Citat
Hvordan får jeg nemmest og billigst løst dette problem
for eksempel ved at købe en boks som den i linket, her i aften har jeg sat en magen til op hos min søster, resultatet er at hun nu kan se alle kanaler som hun abonnerer på, også de digitale
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv/digital-modtager-receiver/DC1/clint-dc1-digital-tv-modtager-dvb-c
hvis du køber en ekstern harddisk med selvstændig strømforsyning så kan du optage TV programmer med boksen, det var ikke nødvendig hos søster hun havde allerede en harddisk optager som blev tilsluttet mellem boks og TV

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-11 10:21

Triax skulle være noget af det bedste, men det nærmer sig prisen for et nyt TV, jeg har set 27" for 2100,-

Men det lader til at o.v.n. har fået en billig til at fungere, de endnu billigere fra Harald Skrald er ikke særlig populære.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 07-12-11 17:32

Jeg har haft to fra triax. Engang imellem gik de ned og skulle genstartes. Det værste var, at remoten var noget skrammel. Jeg har aldrig haft en, der krævede så meget præcision, at man skulle sigte mod boksen.

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 22-01-12 16:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål