/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
StartUp i LinuxMint 12
Fra : zyster
Vist : 639 gange
10 point
Dato : 04-12-11 10:27

Hvorledes kan man faa LinuxMint12 til at starte med XP, eller Ubuntu. Og ikke med LinuxMint.

Synes der var en Opstartsmanager i tidligere versioner af LinuxMint.

Hvor er denne funktion i LinuxMint 12

Vil ogs[ gerne aendre paa tiden, saa XP, Mint, Ubuntu starter langsommere, s[ man lige kan naa at besteamme sig.

Skriver fra Linux Mint, men har ikke installeret den endnu. Der er ingen danske bogstaver

Mvh Zyster

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-11 12:01

Citat
Skriver fra Linux Mint, men har ikke installeret den endnu.
så er det klar at der ikke er en opstarts vælger, den kommer automatisk når systemet bliver installeret
Citat
Der er ingen danske bogstaver
jo hvis du har valgt dansk tastatur under installatioen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-11 12:14

Citat
Vil ogs[ gerne aendre paa tiden, saa XP, Mint, Ubuntu starter langsommere, s[ man lige kan naa at besteamme sig.
standard tiden er 10 sekunder, på den tid kan du nå at sætte kaffe over og stadig vælge hvilken system som skal starte de fleste spørger hvordan man forkorter tiden, begge dele er muligt men kun når systemet er installeret

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 04-12-11 12:42

Hmm, Ok ...

Så prøver jeg at installere Mint, og vender tilbage, hvis jeg ikke kan finde "Opstarts-Manageren".

Skrevet i XP derfor ø

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-11 12:47

Citat
Indsæt dit citat her
altså jeg behøver ikke at tage billeder mens jeg selv installerer, du har tjek på hvordan?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 04-12-11 12:53

Citat
vender tilbage, hvis jeg ikke kan finde "Opstarts-Manageren".
den skal lige installeres inden du kan bruge den

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 04-12-11 13:32

Ja ...

Hvordan & Hvorledes ?

Kommentar
Fra : zyster

Dato : 04-12-11 14:42

Nåh, men så fandt jeg den i "Applications" "StartUp-Manager"

Godkendelse af svar
Fra : zyster

Dato : 04-12-11 14:43

Tak for svaret o.v.n..