/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Samsung tv
Fra : amc
Vist : 4316 gange
300 point
Dato : 03-12-11 10:54

Jeg har lige købt et samsung tv i serie 8. Er der en der ved hvordan man instiller kanaler som man selv vil ha dem. ikke som farvorit men son dr 1 på plads 1 tv 2 på plads 2 osv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-11 12:32

Du fik vel en brugsforvirring med, læs den.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-12-11 12:48

- du kan ikke ændre i rækkefølgen på de indlæste kanalnumre. Opret en favoritliste eller flere, alt efter dit behov...

God weekend

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 14:23

hvis dit tv er helt nyt, og der aldrig har været installeret / opdateret firmware på tidligere,
kan du ikke sortere de digitale kanaler,
der er også flere andre ting du ikke kan afhængig af model

gå ind på
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/index.idx?pagetype=subtype_p2

og find dit tv (model)
her er valgt serie 8 model UE40D8005 (helt tilfældig)
under fanebladet 'support' finder du alt hvad du skal bruge,

der er bl.a en manual PDF Dansk,

under Firmware, skal du hente, og installere opdaterings filen (128,23 MB)
(i dette tilfælde hedder den (T-GAP8DEUC-1017.1)

den overføres på en USB stik/nøgle
proppes i USB stikket på dit TV
følg vejledningen på hjemmesiden,

før det er gjort får du det aldrig til at virke tilfredsstillende
om det .. ALENE,.. løser dit problem, skal være usagt,.. men det er en betingelse for at komme videre i 'teksten'
(højest sandsynligt virker det)

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-12-11 17:48

jeg har lavet en favoritliste. Kan man ikke lave om på rækkefølgen, så man kan få den rækkefølge man selv vil have?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 18:47

Jo,.. når du har installeret firmwaren, som beskrevet tidligere,

jeg bruger aldrig selv favoritter/liste,
jeg har installeret mine ønskekanaler så DR1 vises når jeg trykker på fjernbetjeningsknap 1
TV2 på knap 2 .. TV3 på knap 3 osv
det kan flyttes/ændres lige så 'tosset' det skal være,
fx. kan DR1 placres på fjernbetjeningens knap 1, 2, 3-- 10, 20, - 100, 200, 1000. osv.
det samme kan TV2, TV3, osv... kanalerne kan placeres præcis hvor du ønsker,
men som sagt, det kræver du installerer firmwaren,

hvis du ikke selv kan/vil,.. så få hjælp, enten hvor du har købt dit TV,
eller hos Samsung tlf, support (taler Dansk)
..........................
som dit TV er nu, svarer det næsten (næsten) til en computer uden styresysten/software.
det er derfor firmwaren ligger til afhentning på Samsungs hjemmeside,
det er altså meningen den skal installeres på dit TV,

årsagen til at den ikke allerede er installeret fra fabrikken,
er at der er forskellige firmware til hvert land,
lige som operstivsystemet (windows/mac) er forskelligt fra land til land.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-12-11 18:55

Den er hentet, men vil ikke installeres på tv´et.
Hvad kan jeg have gjort forkert?

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-12-11 19:02
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 19:14

Der skulle ligge en E-MANUAL på fjernbetjeningen,
MENU ? Support ? e-Manual ? ENTER

har du fulgt den under opsætningen, ?
den kan også downloades på Samsung (PDF fil)

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-12-11 19:15

Ja det er prøvet...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 19:34

og indtastet koden til antenneselskabet, ?

Citat
uddrag fra PDF manual.

Når du tænder for tv’et første gang, viser en række instruktioner på skærmen, som hjælper dig med at
konfigurere de grundlæggende indstillinger. Tryk på knappen POWERP. Plug & Play -funktionen er kun
tilgængelig, når tilstanden Kilde er indstillet på TV.
Sørg for, at antennekablet er tilsluttet, inden du tænder for tv’et

Tryk på knappen op eller ned, og tryk derefter på knappen ENTERE.
Vælg det ønskede sprog til skærmmenuen (OSD = On Screen Display).

2 Opsætning af netværket
(disse oplysninger kan du få hos antenneselskabet)

Indstil din netværksforbindelse. Tryk på knappen ENTERE for at starte. Hvis
du ikke ved oplysningerne om opsætning af netværk eller du vil opsætte det
senere, skal du vælge Skip.

Vi anbefaler, at du springer netværksopsætningen
over nu og ser “Netværksmenuen” i e-Manualen for krav til og anvisninger på
opsætning samt afsnittet Netværksforbindelse i denne vejledning (s. 13).
Du opsætte netværksforbindelsen senere ved hjælp af Netværksmenuen.
3 Softwareopgradering Vælg Næste for at opgradere tv-softwaren. Dit tv opgraderes automatisk, hvis
tv-softwaren skal opgraderes. Vælg Spring over, hvis du ønsker at opgradere
senere. For yderligere oplysninger, se “Softwareopgradering” (Preference
Features ? Menuen Support) i e-vejledningen.
Det kan tage noget tid, afhængigt at netværkets status.

4 Valg af brugstilstanden Tryk på knappen ? eller ? for at vælge Hjemmebrug, og tryk derefter to gange
på knappen ENTERE.
Vælg tilstanden Hjemmebrug. Butiksdemo er til brug i butikker.
5 Vælg land
(afhængigt af land)

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-12-11 19:42

Alt det er gjort..
Jeg vil bare have som du skrev tidligere

jeg har installeret mine ønskekanaler så DR1 vises når jeg trykker på fjernbetjeningsknap 1
TV2 på knap 2 .. TV3 på knap 3 osv
det kan flyttes/ændres lige så 'tosset' det skal være,
fx. kan DR1 placres på fjernbetjeningens knap 1, 2, 3-- 10, 20, - 100, 200, 1000. osv.
det samme kan TV2, TV3, osv..

hvordan har du gjort det...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 19:54

Mit er et lidt ældre led
men det var noget men fjernbetjeningen-værktøjer - sorter
eller også er det knappen kanaler flyt til V vælg kanaler flyt op-ned

sidder ikke ved TV.et lige nu

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 20:14

går ud fra alle dine kanaler er lagret, !

på din fjernbetjening vil jeg tro du skal bruge 'CH LIST'
for at se kanaludvalget, og flytte op-ned til ønskede kanal,
derefter sortere/flytte/placere kanalen op-ned til hvor du vil ha' den til at ligge, med knappen 'TOOLS'
evt. menu. OG LÅSE KANALEN holdes nedtrykket nogle sekunder.

men der kommer jo nyt til hver dag.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-12-11 20:17

Ok. Det prøver jeg lige.

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 300 point
Dato : 04-12-11 09:29

Sikke da en gang ævl du bliver fyldt med i denne tråd amc

Citat
som dit TV er nu, svarer det næsten (næsten) til en computer uden styresysten/software.
det er derfor firmwaren ligger til afhentning på Samsungs hjemmeside,
det er altså meningen den skal installeres på dit TV,

årsagen til at den ikke allerede er installeret fra fabrikken,
er at der er forskellige firmware til hvert land,
lige som operstivsystemet (windows/mac) er forskelligt fra land til land.

Citat
- du kan ikke ændre i rækkefølgen på de indlæste kanalnumre. Opret en favoritliste eller flere, alt efter dit behov...

Citat
hvis dit tv er helt nyt, og der aldrig har været installeret / opdateret firmware på tidligere,
kan du ikke sortere de digitale kanaler,
der er også flere andre ting du ikke kan afhængig af model

osv. osv.
Du spørger jo ikke efter at komme på Internettet vel?
Et nyt TV er køreklar!! Det er muligt der er en nyere firmware, men det har ingen betydning for ibrugtagning af TV'et
Hvis du vil skrive hvad model dit samsung TV er, skal jeg finde den firmware der passer og fortælle dig hvordan den installeres.

Jeg har nyere Samsung i serie 7. Her nummereres kanalerne nemt.
Gå til Menu-Antenne-Kanaladministration-Tools-Ændre kanalnummer lige så tosset du vil.

Jeg kan ikke forestille mig det er ret meget anderledes i serie 8.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-12-11 10:22

Hvis du er sikker på du har den rigtige opdatering, så læg den på et usb stik og sæt i TV'et.
Gå til Menu-Selvdiagnose-Softwareopgradering. Vælg via USB og følg anvisningen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-12-11 16:02

@anyway

Citat
Sikke da en gang ævl du bliver fyldt med i denne tråd amc

Citat
Hvis du er sikker på du har den rigtige opdatering, så læg den på et usb stik og sæt i TV'et.
Gå til Menu-Selvdiagnose-Softwareopgradering. Vælg via USB og følg anvisningen.

er det mig der læser helt forkert,.. ?
eller ligner dine indlæg, en delvis kopi af mit,.. fra d. 03.12 kl. 14:23

Citat
under Firmware, skal du hente, og installere opdaterings filen (128,23 MB)
(i dette tilfælde hedder den (T-GAP8DEUC-1017.1)

den overføres på en USB stik/nøgle
proppes i USB stikket på dit TV
følg vejledningen på hjemmesiden,

hvor jeg henviser til at det er vigtig med den rigtige soft / firmware,
-- at der er forskel på et 2 år gl TV og et helt nyt, er ret logisk,
men grundprincippet er mig bekendt stadig det samme.

menuen 'Selvdiagnose-Softwareopgradering' fremkommer aut. på mit TV
når der tilsluttes et USB stik/pen.. forudsat der er noget indhold.

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 04-12-11 18:52

Så køre det bare . Tak for svaret anyway.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-12-11 19:02

Velbekomme. Håber du bliver glad for dit Samsung - det er vi.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 03-01-12 12:30

Jeg er ved at være glad for det. Jeg har vært ude og bytte de 2 gange da det gik i sort. Nu har den kørt i 11dage denne gang så jeg håber den bliver ved.