/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC telefon genstarter
Fra : andersit
Vist : 1001 gange
500 point
Dato : 02-12-11 07:45

Jeg er ny på området med smart-telefoner. Jeg købte en brugt HTC Legend for 3 måneder siden.
Det har været meget morsomt, jeg er pensionist, og jeg har tid til at lege.
Jeg har downloadet mange apps.

De sidste 14 dage er den oftere og oftere begyndt at selvstarte: En lille melodi, og indtast PIN-kode.
I dag 2 gange.

Jeg frygter lidt, at jeg er nødt til at slette alt.

Er der nogen, der har idéer.

Anders

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 510 point
Dato : 02-12-11 08:01

- her er lidt at blive klogere på:

http://androidforum.dk/archive/index.php/t-1113.html

God weekend

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-12-11 08:27

HTC har nok været for hurtig ude med deres produkt, at de ikke har formået, at lave en kvalitets telefon.
At telefonen bliver varm under drift, er naturligt. Når elektronikken arbejder, udvikles der varme.
Da telefonen skal være bærebar og nem at håndtere, så skal designet være let og smart. Det går så ud over noget andet. Her tyder det på, at der er gået på kompromis med varmeafledningen, så telefonen falder ud, når den bliver for varm; en termisk udkobling. Vi kender sikkert problemet fra billige PC'er med dårlig akøling.
Når telefonen skal slukkes et par gange i ugen, fordi den har opdateret sin software, så er det jo også et fænomen vi kender fra vores PC. Opdateringen træder ikke i kraft før den bliver genstartet, da opdateringerne skal startes op sammen med den øvrige software.
Sådanne oplysningerfår man ikke ved køb af en HTC eller lignende telefon. Her gælder det kun om at øge omsætningen. Altså en mangelfuld service, omkring telefonens virkemåde.

I krisetider gælder alle kneb, for at kradse penge ind. Så er der ikke tid nok til også at yde en god kundeservice.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-12-11 09:15
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 10:34

Citat
Det har været meget morsomt, jeg er pensionist, og jeg har tid til at lege.
Jeg har downloadet mange apps.

Det er jo nok det der er sket et og andet, så jeg ville slette og starte på en frisk version

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 02-12-11 10:43

Tak til alle tre.

Jeg tror ikke, det er virus. Jeg har installeret et program, der hedder LookOut.
Den med varmen kan jeg genkende. Den bliver nogen gange meget varm.
Den går ikke ud efter varmen, men på de mest underlige tidspunkter.

Jeg lader tråden stå lidt endnu.

Er der andre bud???

Anders

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-11 10:43

Manualen til min SE anbefaler at man genstarter den en gang om dagen.
Pas på med gratis spil-aps, de kan koste kassen.

Telefonen har en funktion der viser hvilke aps og programmer der er sikre at afinstallere.

Undersøg også om der er monteret ekstra hukommelse, har Du lagt meget musik og billeder ind fylder det, et 2 GB micro-SDcard kan købes for omkring en hund.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 10:44

Udførelse af en hard-/fabriksnulstilling
Du kan returnere telefonen til dens oprindelige tilstand, som da den forlod fabrikken.
Det kaldes også en hard-nulstilling. Det vil du måske gøre, hvis du giver telefonen til en ven eller
et familiemedlem, og du ønsker at fjerne alle data først, eller hvis telefonen har et vedvarende
problem, der ikke løses af at slukke for telefonen og så tænde for den igen.

En nulstilling til fabriksindstillinger er et drastisk skridt. Det sletter permanent alle dine
personlige data og tilpassede indstillinger og fjerner også evt. programmer, som du har
installeret. Sørg for, at du har sikkerhedskopieret oplysninger og filer, du vil bevare.
Hvis telefonen hænger eller fryser fast, vil vi anbefale, at du foretaget en “soft”-nulstilling i stedet for en hard-/fabriksnulstilling.

Hvis du vil udføre en soft-nulstilling, skal du fjerne batteriet, vente et par sekunder og så geninstallere det. Når du har geninstalleret batteriet, kan du tænde for telefonen.
Udførelse af en nulstilling til fabriksindstillinger via indstillinger
Den smarteste måde at foretage en nulstilling til fabriksindstillinger er via indstillinger for
telefonen.
Tryk på STARTSIDE > MENU, og tryk så på Indstillinger.
Rul ned ad skærmen, og tryk på Fortrolighed > Nulstilling til fabriksindstilling.
På skærmen til nulstilling til fabriksdata trykker du på Nulstil telefon og derefter på Slet alt.
Udførelse af en nulstilling til fabriksstandarder med telefonens knapper

Hvis du ikke kan tænde for telefonen eller få adgang til telefonindstillingerne, kan du stadig
udføre en nulstilling til fabriksstandarder ved at bruge knapperne på telefonen.
Når telefonen er slukket, skal du trykke og holde på knappen LYDSTYRKE NED og så
kortvarigt trykke på knappen TÆND/SLUK.
Vent på, at skærmen med de 3 Android-billeder vises, og slip så knappen LYDSTYRKE
NED.
Tryk på LYDSTYRKE NED for at vælge RYD LAGER, og tryk så på TÆND/SLUK.
Når du bedes om at bekræfte, trykker du på LYDSTYRKE OP
Kilde: Manual

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 11:08

Antivirus-programmer til Android er elendige
http://www.pcworld.dk/art/204048?a=rss&i=0

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-11 12:07

Citat
Antivirus-programmer til Android er elendige

Der står gratis

Min havde forudinstalleret McAfee, som selvfølgelig ikke virkede før man havde betalt.
Jeg smed det ud og installerede Kaspersky.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 12:15

Test: Antivirus-programmer til Android er elendige

En test viser, at de gratis antivirus-løsninger til din Android-telefon skader mere, end de gavner. Kvaliteten er skræmmende dårlig.
http://www.pcworld.dk/art/204048?a=rss&i=0

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 12:16

Alt skal jo være GRATIS ellers du'r det jo ik'

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-12-11 12:21

måske er der for lidt plads til telefonens system.smed alt det du kan over på
sd kortet.
programmer-indstlliger-rul ned til programmer-administrar programmer,her kan du afindstallere,og flytte til sd kort.
fik lige afindstalleret mit virus program.
men min kører perfekt uden at genstarte selvom der er lidt pladt,måske skulle du genintablere
fabrik indslillinger,gør den det derefter er det telefonen der er noget galt med

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 02-12-11 18:32

Hej Alle

Antivirus programmer får man jo aldrig garanti på, heller ikke de gratis. Jeg tror nu ikke virus er så udbredt på android?? LookOut antivirus har en sjov funktion, hvor den spores ret præcist, og jeg kan få den til at brøle som en amerikansk politibil, hvis jeg kontakter den via computer. Så den bliver.

Jeg har 16 gig ekstra hukommelse, den siger, jeg har 14 Gig tilbage. Jeg har lagt alt, hvad jeg kan over på kortet.

Telefonen har opført sig pænt i dag, så jeg venter lige lidt med den der nulstilling.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-12-11 19:02

godt,tænkte lige på noget mht programmer-indstilliger-administra programmer-
DER ER EN FANE DER HEDDER "kun kørende" måske skal du se næmmer på dem der køre altså hvis det er et der få den til at crake......

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 03-12-11 00:29

Hej alle

tak for jeres indsats.
Jeg prøver at acceptere Stouenbergs svar.

Jeg synes ikke det lykkes?

Er det opdateringen?

Anders

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 03-12-11 00:34

Jeg har heller ikke fået e-mails med svar. jeg må logge på Kandu hver gang for at se svar?
XP prof. og Mozilla Firefox

ANDERS

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-11 09:52

http://i.pol.dk/tjek/digitalt/telefoni/ECE1299499/din-smartphone-er-pivaaben-for-hackere/

Man skulle være sikret hvis man henter via Appstore, men min telefon protesterede da jeg installerede Kaspersky.

Iøvrigt er folk udsat hvis de går på netbank med mobilen da der kun skal bruges en fire-cifret kode, brugerne er lidt handicappede idet der ikke er en Java-applet til Android, Google havde lavet en men glemte at spørge Oracle der sidder på rettighederne efter at de købte Sun.

Det er så endt i en af de milliard-retssager som amerikanerne tager bad i dagligt.

PS.
http://www.version2.dk/artikel/skandalen-ruller-praeinstalleret-rootkit-overvaager-142-millioner-smartphones-33021

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 09:58
Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-12-11 10:36

Min android opfører sig mærkeligt med visse apps. Fx. så fik DMIs mit internet til at gå ned og swipe fik mine kontakter til at forsvinde og gøre telefonen vildt langsom.

Jeg ville nok i første omgang starte med at slette alle downloadede apps, genstarte øog se om det virker inden du nulstiller. Hvis det virker så vær meget kritisk med hvad du henter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-11 11:32

Det bliver spændende at se hvordan Windows Mobile opføre sig når den bliver udbredt, pt har de under 2% af markedet.

Microsoft har jo sjældent været heldige når de skulle lave noget helt nyt fra bunden

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-12-11 17:01

@andersit

Hvis det var en PC du havde beskrevet, ville de fleste sikkert mene du havde fået virus,
du kan jo prøve at afinstallere dine apps, en efter en, og se om fejlen forsvinder,
det kunne jo tænkes, da problemet jo er opstået de sidste 14 dage,

ifølge google bliver ALLE smartphones varme .. meget varme, (incl. iphone)
det er ikke noget specielt for HTC Legend, det er tilsyneladende mere normalt end en 'fejl'

jeg er selv den lykkelige ejer ef en Legend,
og har ikke haft nogle af de nævnte problemer,
måske fordi den er opgraderet til froyo 2.2
den blive yderst sjældent slukket/genstartet, og altså heller ikke opdateret, og kører 'klippe-stabilt'
hvis der er opdateringer får jeg besked,.. men det er kun apps der skal opdateres,
skal lige nævnes at jeg kun har ganske få apps installeret,

varmen betragter jeg ikke som et problem,
hverken på Legend, min PC,... eller bil for den sags skyld,

@severino
det lyder underligt det du skriver,.. har du noget personligt imod HTC, ?
alle mobil- test har kun ros tilovers for HTC især Legend, incl. PC-World.
http://www.pcworld.dk/art/11575

Citat
Sådanne oplysninger får man ikke ved køb af en HTC eller lignende telefon.
Her gælder det kun om at øge omsætningen. Altså en mangelfuld service, omkring telefonens virkemåde.

I krisetider gælder alle kneb, for at kradse penge ind. Så er der ikke tid nok til også at yde en god kundeservice.

... jeg sku' mene at præcis det samme gør sig gældende for alle gængse mærker PC'er
og at smartphones og PC nærmer sig hinanden mere og mere,
jeg har aldrig købt en PC hvor der medfølger en manual, hvor i der står den jævnligt skal genstartes,

det meddeler derimod de forskellige softwarer man installerer, når/hvis der er behov for det.

Godkendelse af svar
Fra : andersit

Dato : 13-12-11 04:58

Tak for svaret Stouenberg.