/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Multi PDF sider til enkelt sider
Fra : james25
Vist : 878 gange
200 point
Dato : 01-12-11 20:33

Hey !

Nu havde jeg stor held med at få løst mit problemet med PDF sidst jeg henvendte mig her inde så nu prøver jeg lige igen.

Denne gang er det hvordan jeg nemmeste kan "hive" enkelte sider ud af et multipage PDF dokument. Den enkelte side som hives ud skal stadig være i PDF format. Er der mulighed for at gøre dette i billedfremviser, som når man vil redigere i multipage PDF filer.

- er mac bruger !

Håber endnu engang i kan hjælpe mig...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-12-11 21:19

dette stykke værktøj kan klare det for dig: http://www.pdflabs.com/docs/install-pdftk/

Hvis du har openoffice.org eller libreoffice på din mac kan de også klare det for dig

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-12-11 21:58

Du kan bruge et program fra Adobe der hedder Acrobat.
Du kan udtrække en side af et dokument, du kan udtrække et logo fra en side, ja du kan rigtig mange ting.

vic200

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 02-12-11 05:36

Da du jo har været smart nok til at købe en Mac behøver du ikke at anskaffe yderligere software for at løse denne opgave. Men det ved du jo egentlig allerede.
Hvis du blot genlæser det svar du fik, sidst du spurgte, vil det gå op for dig at du kender svaret. Ligesom sidst skal du blot åbne pdf-dokumentet i Apples 'Billedfremviser' og så er det bare drag'n'drop for resten af pengene. Husk at du kan bruge Billedfremviser's 'indholdsoversigt', bl.a. til at redigerer både hvilke sider der findes i dokumentet og rækkefølgen de findes i. Du kan også trække sidder ud af et dokument og danne et nyt ved blot at trække siderne fra indholdsoversigten til skrivebordet.

Det er så nemt at det næsten er til at få hovedpine af at tænke på det.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 02-12-11 19:36

(UlrikB) Jeg fandt fint ud af det med at redigere i PDF dokumentet sidst via Billedfremviser - og tusind tak hjælpen. MEN når jeg bruger drag´n ´drop for at hive en enkelt side ud af PDF dokumentet laver den siden om til et "billedudsnit", som for det først har meget lav opløsning og for det andet ikke kan åbnes i særlig mange programmer. Så problemet er stadig at beholde siden i PDF format.
Kunne være fedt hvis du kender andre måde at gøre det på i billedfremviser da det hele virker simpelt.
Og den side man hiver ud skal blive i multi PDF dokumentet !

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 02-12-11 23:51

Jeg har ikke været i stand til at reproducere den fejl du beskriver.

Unden undtagelse bevares det originale dokuments format (PDF), når jeg i Billedfremviser trækker en side fra indholdsoversigten til skrivebordet. På intet tidspunkt ændres formatet til noget andet. På intet tidspunkt ændres indholdet i det originale dokument, der er alene tale om, at en ny kopi, af den valgte side, dannes på skrivebordet. Den nye kopi er iøvrigt fuldkommen identisk med originalen, der sker altså heller ingen ændring af opløsningen, blot tilføjes "(trukket)" til arkivets titel.
[YOUTUBE]http://youtu.be/Xl-o5v0zqOw[/YOUTUBE]
Jeg er på en MacPro med Mac OS X ver. 10.6.8 (Snow Leopard), Billedfremviser er ver. 5.0.3

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 02-12-11 23:52

[YOUTUBE]http://youtu.be/Xl-o5v0zqOw[/YOUTUBE]

Hva' skete der lige med det der YouTube link?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 02-12-11 23:54

[YOUTUBE]Xl-o5v0zqOw[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 02-12-11 23:57

Ok, så det virker vist ikke rigtig lige med den der knap til at tilføje en YouTube i indlægget?

Men videoen hvor du kan se hvordan jeg gør med Billedfremviser ligger her:

http://youtu.be/Xl-o5v0zqOw

Kommentar
Fra : james25

Dato : 03-12-11 16:41

Ok. Jeg har mac book pro men kun billedfremviser 4.2. - måske det er der den ligger.
Jeg prøver lige at se om den kan opdateres eller jeg skal have opdateret mit styresystem...

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 200 point
Dato : 03-12-11 23:21

Du bør helt sikkert opdaterer i det mindste til Mac OS X 10.6.8 (Snow Leopard), hvis ikke til Mac OS X 10.7.2 (Lion), hvis din maskine ikke er alt for gammel.

Så er det i denne sammenhæng mindre væsentligt om du er på en iMac, en MacBook Air, MacBook Pro eller MacPro maskine. Men minimum er altså OS X 10.6.8

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-12-11 18:47

Har du ikke fået svar nok du kan bruge eller gider du ikke afslutte dit spørgsmål???????????????
Vi andre har da ingen problemer med at bruge Acrobat.
vic200

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 05-12-11 21:26

Jeg takker UlrikB for svaret...