/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor gemmer filerne sig på min hdd
Fra : cardby
Vist : 737 gange
176 point
Dato : 29-11-11 14:04

Hej jeg bruger win 7 min hdd er 120 gb jeg bruger videoredigering studio 14 jeg har 15 gb ledig plads
og iflg de mapper jeg har, så fylder styresystem dokumenter musik og lignende ca.45 gb jeg mener jeg har fundet arbejdsfiler og midlertidige mapper til videoredigering, og slettet dem. Men alligevel mangler der ca. 50 gb. på min hdd. Er der nogen der ved hvor jeg skal kigge efter den manglende plads, og jeg synes ikke man kan søge efter store filer i win 7. som man kunne i xp.
mvh
cardby

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 29-11-11 14:13

Mon ikke det er installationsfilerne der ligger gemt?

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 29-11-11 14:20

De kan vel ikke fylde 50 gb.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 29-11-11 14:23

Hvorfor ikke ? Hvis det er et spejlbillede af alt det du har installeret?
Prøv at søge på skjulte filer i kør.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-11-11 14:29

prøv og kør disk oprydning i Alle programmer -> Tilbehør

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 14:33

Du kan prøve at hente Drive Spacio, med det kan du se størrelse på de forskellige mapper
http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/DriveSpacio.shtml

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 14:39

Du har sikkert os 30-40 gb gendannelsespunkter, dem kan du os rydde op i

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 29-11-11 14:41

Hej cardby

Prøv at hentet gratis versionen Advanced SystemCare og kører en scan. Der ligger nok en masse lort gennem tiden på din computeren. Programmet rydder op og slette ubrugelige filer m.m
Prøv programmet af og se hvor meget lort en scan finder på din computer........

Hent det her:
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 14:42
Kommentar
Fra : molped

Dato : 29-11-11 15:07

Prøv et program som CCleaner

http://www.piriform.com/ccleaner

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 29-11-11 15:12

Hej igen tak for svarene jeg er lige igang med at afprøve dem, jeg vender tilbage.
mvk
Cardby

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 29-11-11 15:25

Hej jeg har hentet Drive Spacio og kørt en scanning. Klaudi skriver at man kan se størelsen på de forskellige mapper men hvor ?
Jeg har prøvet det meste af de andre råd men tilsammen har det givet under 3 gb.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-11-11 15:34

I Ccleaner kan Du sætte flueben ved "hotfix afinstallationer", der jo som navnet antyder er afinstalationsfiler til opdateringer, har man ikke problemer med en opdatering kan man roligt fjerne dem.

120 gb er altså også en lille hardisk i dag, og videoredigeringen tygger på en stor sidefil når den kører, sidefilen kan med stor fordel flyttes til en anden harddisk, dog ikke ekstern da det vil gå alt for langsomt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 15:49

Når du har installeret og kørt en scanning kan du få et diagram oversigt af disk forbruget og en oversigt ude til venstre!

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 29-11-11 16:00

Jeg har et drev på 500 gb til sidefiler og færdige projekter jeg bruger kun den på 120 gb SSD drev til styresystem og lidt musik som jeg bruger til film, så det er derfor jeg synes et er så mærkeligt .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 16:01

Det skulle ligne dette, klikker man så på f.eks. system32, folder den ud og du kan se undermapper
http://peecee.dk/upload/view/338501

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 17:12

Har du prøvet rydde op i gendannelsespunkterne? det gi'r nogle gange meget 30+ GB

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 29-11-11 17:13

Super godt tak for alle rådene jeg fandt 46 gb. i en rendermappe som jeg ikke kunne finde, men ved hjælp af Drive Spacio dukkede den op
mvh
Cardby

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-11 17:17

De mapper gemmer sig nogle gange godt nede i hirakiet!

Kommentar
Fra : cardby

Dato : 29-11-11 17:42

Ja nu har jeg lagt en genvej på skrivebordet og omdøbt den til " husk at tømme "

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-11-11 23:35

Citat
Har du prøvet rydde op i gendannelsespunkterne? det gi'r nogle gange meget 30+ GB

Det passer jo ikke Klaudi. Det vil ikke give mening at lave en funktion der "æder" pladsen på en harddisk, "bare" for at man kan gendanne systemmet. Gendannelses funktionen, gemmer de ændre der er blevet lavet på systemmet, den tager ikke en kopi af hele systemmet hver gang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 00:16

Citat
Det passer jo ikke Klaudi. Det vil ikke give mening at lave en funktion der "æder" pladsen på en harddisk, "bare" for at man kan gendanne systemmet

Det da ved gud det gør, nu blander du dig igen i noget du aner en skid om!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 00:16

du aner = du ik' aner

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-11-11 02:24

Beklager Klaudi, men webnoob har ret.
Jeg ved ikke selv i detaljer hvad systemgendannelsen gemmer på, men det er ikke det hele idet processen også kan gå galt, desuden kan nogen nyinstallerede ting forsvinde ved en gendannelse, andre ikke
Systemgendannelsen fungerer faktisk bedst hvis den under et døgn gammel, er den 14 dage gammel kan få computeren til at gå ned.
Er man usikker på om et program kan køre ordentligt kan det være en fordel at oprette et gendannelspunkt inden man istallerer det.
Bruger gendannelsesfunktionen for meget plads kan man skrue ned for pladsen, så forsvinder de ældste, men det har ingen praktisk betydning.

Nå ja, virus kan også gemme sig i gendannelsespunkterne, dem der skriver virus er jo ikke dumme.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 08:40

Han har ikke ret, og jeg ville nu ikke skrive at oprydning kan gi' så meget fri plads, hvis det ikke passede!

Nej den tager ik' en kopi af systemet hvergang!
Jeg har flere gange ryddet op i Win 7 og Vista hvor der blev mellem 30 og 40 GB ledig bagefter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-11-11 13:16

Det kan godt være du mener jeg ikke har ret. Men det kan være du vil give MS ret eller ved de heller ikke noget om deres eget produkt?

Citat
Systemgendannelse bruger en funktion ved navn Systembeskyttelse til med jævne mellemrum at oprette og gemme gendannelsespunkter på computeren. Disse gendannelsespunkter indeholder oplysninger om indstillinger i registreringsdatabasen og andre systemoplysninger, som Windows bruger. Du kan også oprette gendannelsespunkter manuelt.

Kilde: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore

Det skulle være meget underligt at indstillinger i registeringsdatabasen og systemfiler kan fylde 30 40 GB.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-11 13:27

Du blir ved, som skrevet har jeg ryddet op i gendannelses punkter og fået 30-40GB mere plads, så fat det dog!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 30-11-11 16:02

Citat
Hvor meget plads på harddisken kræver Systemgendannelse?

Lagring af gendannelsespunkter kræver mindst 300 megabyte (MB) ledig plads på hver harddisk, hvor Systembeskyttelse er aktiveret. Systembeskyttelse kan bruge op til 15 procent af pladsen på hver harddisk. Efterhånden som pladsen fyldes op med gendannelsespunkter, sletter Systemgendannelse ældre gendannelsespunkter, så der bliver plads til nye.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-11 21:55

Citat
Super godt tak for alle rådene jeg fandt 46 gb. i en rendermappe som jeg ikke kunne finde, men ved hjælp af Drive Spacio dukkede den op

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-12 18:49

Her er en der har fundet 680GB plads på Win7!

Hvor pokker blir min plads af?
mange tak , det hjalp at slette Systemgendannelsespunkter
http://www.eksperten.dk/spm/955122

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-12 19:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-12 09:38

Tak for hjælpen, skulle det IKKE være en anden gang !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-12 10:31

Selv tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-12 11:21

Sæl' selv tak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 16:34

Typisk
Lytter ikke på det her spørgsmål mere.