|
 | Kommentar Fra : transor  |
Dato : 24-11-11 19:22 |
|
Du må ikke pille tændrør af og se gnister. sådan kan du ødelægge tændspole mv. I øvrigt er overslagsspændingend proportional med lufttrykket, som i cylinderen er omkring 10 bar, så gnist udenfor er intetsigende.
Jeg har oplevet besvær med sådan en for mange år siden. Det var dårlig forbindelse i et stik ved strømfordeler/ tændspole.
I øvrigt er høje omdrejningstal skadelige for en kold motor, Kør absolut ikke over 3000 før den er varm.
Fejlene kan være mange. Bl. a. dårlig forbindelse ved motortermometeret, eller defekt termoføler. Lambdasonde mv .
| |
 | Kommentar Fra : kimm01  |
Dato : 24-11-11 19:37 |
|
Okay tak.
Nu er bilen startet, vi justeret tændrørne og bingo.
Men den hopper en del når man køre, og står ustabilt i tomgang. Den går også ud en gang imellem når der køres lige meget om den er varm eller ej.
Nogen bud.
Kan sige hvis man fx starter og køre 2 m og med det samme kobler ud går den bare død.
| |
 | Kommentar Fra : transor  |
Dato : 25-11-11 01:02 |
|
Check strømfordelerdæksel invedigt, og rotor.
I kan også have lavet indvendigt gennemslag i tændspole ved det eksperimentern med start for at se gnister.
Men check og rens først stikforbindelserne på tændingens primærside.
| |
 | Kommentar Fra : kimm01  |
Dato : 25-11-11 14:50 |
|
Det med den hopper, var faktisk også problemet før lidt sådan det startet og et par måneder siden.
så kan næsten ikke tro vi har ødelagt tændspolen. (så var den i hvert fald i stykker før)
kan du sige mere præcist hvor den skal smøres? for det kunne vi da lige prøve.
hvordan checkes fjedre og svingklodser?
vi har checket alle stik og renset alle så umildbart ikke dem. har også checket vacuum slanger.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|