/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Immigration til Tyskland
Fra : denevigeuheldige
Vist : 845 gange
50 point
Dato : 24-11-11 18:41

Nogen der ved hvem man kan/skal kontakte for oplysninger i forbindelse med evt. flytning til Tyskland?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-11 18:57

Du henvender dig bare på folkeregisteret.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-11 19:26

Hvis du er arbejdstager i tyskland giver EU reglerne dig lov til at boder. Du skal ikke ansøge. Du melder bare fra i dansk folkeregister og spørger tyskerne, hvor man melder til der. Du får lidt sjov med skattevæsenet, hvis du også har indtægter eller ejerbolig i danmark.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 35 point
Dato : 24-11-11 19:30

Citat
Hvis du er arbejdstager i tyskland giver EU reglerne dig lov til at boder

Du behøver skam ikke arbejde - du skal bare kunne forsørge dig selv

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 09-03-12 03:08

Tak for svaret refi. Lol lol - bliver foreløbig i Danmark lidt endnu.