/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
øje operation,langsynet??
Fra : zantos
Vist : 1221 gange
200 point
Dato : 23-11-11 22:41

Yo..Synet halter sku lidt her omkring de halvtreds..Været hos Memira,og de vil godt operere mig,og lover guld og grønne.. Godt 42000 kilo.Hmm mange penge,men dur det så?? Nogen prøvet det?Billigere mugligheder sverrige,grønland ell??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-11 22:49

Jeg kender en der har fået lavet det - i Tyrkiet - det var proff. lavet og langt billigere end i DK

Jeg tror da at, med den pris kan du få både ferie og operation i Tyrkiet

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-11-11 22:49

Jeg hørte for ca. ½ til 1 år siden i TV, at øjenklinikkerne fortier at operation for langsyn ofte ikke bliver godt. Der er stor risiko for dobbeltsyn efter operationen.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-11-11 22:50

men operation for nærsyn fungerer godt

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 23-11-11 23:08

http://www.trustpilot.dk/review/www.memira.dk - desværre kan man ikke se om dem der er blevet fejlopereret var langsynede eller nærsynede

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-11 10:22

Hvis du først nu mener at være blevet langsynet så tror jeg (med min begrænsede viden ) ikke at det er ægte langsyn, som er ret sjældent og især i barndommen.

Det er nok nærmere effekten af at linsen med allderen bliver noget stiv og derfor får sværere ved at fokusere på noget tæt på. Det er derfor ældre mennesker bruger læsebriller, selv om de er nærsynede af natur.

Stivhed i linsen forsvinder ikke ved operation.

Men jeg synes du inden valg skal tage en snak mned en øjenlæge, som er helt uafhængig af dem, der opererer for penge. Du kian gå gratis til øjenlæge uden henvisning.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 24-11-11 13:03

transor - de fleste bliver langsynende med alderen, nogle mere end andre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-11 13:39

Nej kære skytte

Man får gammelsyn med alderen.
Det kan man godt få selv om man er nærsynet.

Man må skelne mellem det afslappede systems skarphed på afstand og så evnen til at akkomodere.

Kommentar
Fra : zantos

Dato : 24-11-11 19:33

Rigtigt transor,men man fjerner linsen og isætter en kunstig,som korigerer dit syn..Nøjagtigt som ved grå stær,men der får man kun "enkelt styrke glas" fordi det offentlige betaler.Jeg skal bruge flerstyrke.som koster.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-11 03:30

Prøv at læse denne side , hvor der er en gennemgang af mulighederne , også den bifocale kunstige linse i øjet. Ulemper og risici er også beskrevet.

http://www.aarhussygehus.dk/files/Hospital/Aarhus/Neurocentret/%C3%98jenafdeling%20J/pdf-filer/Refraktionskirurgi/Information%20om%20refraktiv%20linseoperation.pdf

Godkendelse af svar
Fra : zantos

Dato : 09-02-12 14:17

Tak for svaret transor.