/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Busch i Sønderborg
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 1190 gange
100 point
Dato : 13-11-11 13:21

Axel Christian Busch dør i SØnderborg den 18. marts 1930 - 21. dage gammel iflg. AO SØnderborg 1894-1938. Jeg kan ikke finde ham født - hans forældres vielse eller fødsel.
Han har flg. søskende:
Marie Busch, født 16-12-1928
Margarethe Busch, født 27-8-1927 - død så
Thorvald Busch, født 9-9-1931 - død 2008
Hansi
Ingrid
Gerda - de sidste 3 skulle være de yngste.

Forældrene er skomager Thorvald Busch og hustru Marie Jørgensen. De har boet Havbogade 29, senere nr. 40 og igen senere i Perlegade 21a. Thorvald skulle være død i 1950erne.

Hvem kan hjælpe mig?
god søndag - Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-11 13:48

Nu bor jeg tilfældigvis i Sønderborg og har lige fået den nye lokale telefon bog...
Der er to Busch tilbage: Hans C. P. tlf 7442 1238 og Heinrich 7442 7843

Da det er så nyt, kunne du jo prøve at kontakte dem, måske har de en farfar Thorvald?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-11 13:57

Thorvald den yngre er nævnt i ugeavisen i 2008

Thorvald Busch, Nørager, Sønderborg, 77 år.. Christine Kaad, Askerøj, Hørup, 94 år. Ellen Meyer Hansen, Nederhaven, Nordborg, 82 Onsdag den 17. december 2008 Sønderborg ...

http://www.e-pages.dk/bgmonline_su/122/13

1931 + 77 = 2008

Men findes altså ikke den nye 2012 telefon bog, så enten er han død eller har ikke mere telefon?

Jeg bytter snart avis med min nabo, født her i Sønderborg, og vil spørge hende om skomageren??

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 13-11-11 14:17

Hej Svend

Thorvald er ganske rigtig død i 2008 som jeg også skriver i mit indlæg. Der skulle være flere søskende og forældrene skulle være gift - men Sønderborg (sønderjylland) er lidt anderledes end resten af landet.
Hvor boede familien inden de flyttede til Sønderborg. Måske din nabo kender noget til en installatør Leif Westergaard Jensen der blev gift ind i Busch slægten. Han var fra nordjylland - men hvor?

mvh Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-11 15:42

Min nabo husker ikke nogen skomager Busch, men hun er også født næsten 10 år efter hans død.
Altså den ældre Thorvald. Og hun husker heller ikke Leif Westergaard Jensen.

Den yngre Thorvald må nogen kunne huske...

Iøvrigt læste jeg til HD sammen med en Busch på Sønderborg Handelskole sidst i 70 erne,
fra C. Jespersen, han er mindst regnskabs chef i dag, men jeg husker ikke hans fornavn?
Måske en søn af en af skomagerens børn??

Prøv at kontakte de to nulevende Busch i Sønderborg...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-11-11 22:47

prøv at søge på
http://afdoede.dk/index.php?page=kviksog&id=+Busch+
det kan være du her finder oplysninger om evt afdøde Busch på als
senta