/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Opsætning af troldtekt loft
Fra : HomeAlone
Vist : 3745 gange
100 point
Dato : 10-11-11 11:14

Hej,

Jeg skal i gang med at opsætte et troldtekt loft i køkkenet. Umiddelbart skulle det være lige til at gå til, og der er en god beskrivelse af fremgangsmetoden på Troldtekts hjemmeside. Pladerne er 60x120 cm.

Man anbefaler at sætte pladerne i forbandt som vist på billede A http://www.wewers.dk/M%C3%B8nsterforslag-287.aspx

Men efter at have lavet en tegning af køkkenloftet fandt jeg ud af at jeg stort set kunne undgå spild hvis jeg i stedet sætter dem 1/3 forbandt som vist på billede B

Er der nogle der kan se ulemper ved at sætte dem 1/3 forbandt? Er det ikke ligeså pænt?

Hvis der er nogle der ellers kan give gode råd om at opsætte troldtekt, så hører jeg gerne om dette

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-11 11:34

der er intet i vejen for at du kan sætte det i 1/3 forbandt. men har du tænkt over, at troltekt er en forfærdelig støvsamler og at stegeos sætter sig i det. i løbet af kort tid vil det være et ret ulækkert loft som er det perfekte levested for alverdens utøj.
man bruger mest troltekt i skolelokaler, fabrikshaller, stalde og den slags. det er bestemt ikke velegnet til et køkken.

tømreren

Kommentar
Fra : HomeAlone

Dato : 10-11-11 11:56

Den type jeg har set på et en "bolig version" der er hvidmalet med en temmelig blank maling. Den er meget finere end "fabriks udgaven", med en rubust overflade, og kan nemt aftørres med en fugtig klud.

Dermed ikke sagt at stegeos ikke kunne finde ved ind mellem stimlerne, men vi "oser" ikke så meget så den chance tør jeg godt tage.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-11 13:58

jamen så er det jo bare at gå igang.
god arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : HomeAlone

Dato : 18-11-11 22:15

Tak for svaret trimare46.