/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Sølv lagen
Fra : susss
Vist : 2707 gange
50 point
Dato : 07-11-11 07:47

Hej er der nogen som har prøvet sølv lagnet her inde mod husstøvmider som vil dele deres erfaringer med mig gode som dårlige ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-11 08:13

Jeg synes du skulle prøve at ringe til Astma og allergiforbundet, de er de største eksperter på området

•Enten kan du kan ringe til os mandag til fredag mellem kl. 9.00-12.00 og onsdag mellem kl.16.00-18.00 på 43 43 42 99 (gratis og for alle)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 07-11-11 09:37

Dem har jeg talt med de har ikke testet det , så de kan ikke svare på det ...tak for dit svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-11 10:07

Der står dette på siden for sølvlagner

Citat
Sølvlagnet har desuden fået indarbejdet en blanding af olier fra citrus, eukalyptus og lavendel. Derved dræbes ikke alene bakterier, men også støvmider, væggelus, møl og myg.

Mon ikke det bliver vasket ud?? og hva' hvis man er allergisk overfor f.eks lavendel..

Jeg har ikke den store fidus til det lagen, men ville holde mig til dem allergiforbundet anbefaler - men hvis du køber dem, og får gode erfaringer, må du da godt skrive det her

http://www.wellness4u.dk/om-solvlagnet.php

Kommentar
Fra : susss

Dato : 07-11-11 10:24

Nordsted jeg har købt lagnet , men ville høre hvordan det har virket på andre som har forsøgt sig med det lagen..ved nu ikke om man kan skrive der inde på deres hjemmeside eller om det bare er en salgs reklame,,ander det ikke.. jeg venter og ser om nogen skriver herinde som har prøvet dette lagen..Hvad bliver vasket ud...jo alle de døde mider bliver vasket ud og så skal lagnet jo rystes engang imellem ..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-11 10:41

Citat
Hvad bliver vasket ud

blanding af olier fra citrus, eukalyptus og lavendel.

Jeg tror ikke på det, men jeg troede nu heller ikke på magnetarmbånd - men det virker!!!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-11-11 10:55

Norsted1
Citat
Jeg tror ikke på det, men jeg troede nu heller ikke på magnetarmbånd - men det virker!!!

Skal armbåndet med i seng og så forsvinder lusene m.m. eller hvad virker det på?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-11 10:58

Otnob

http://www.kandu.dk/Spg157001.aspx

Og det virker også på allergi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-11 11:16

Ved støvallergi er det vigtigt at man ikke sover på springmadrasser med på skumgummi madrasser.
Dem kommer der ikke støvmider i. Og så kan du bruge almindelige bommulds lagner.

Jeg har levet i 18 år med en dreng der led af kraftig støvallergi.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 07-11-11 11:30

De har lavet en test der hvor jeg købte lagnet og der har de fundet ud af at lagnet har helt den samme virkning efter 50 vask..så vi må se..skal da heldigvis ikke vaskes hver uge ...det ligger nemlig under et helt almindeligt lagen..har tempur madras skulle være en god madras mod husstøvmider men det er heller ikke videnskabeligt bevist...

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-11 11:40

Jeg ved ikke hvordan sølv virker i forhold til allergi, men jeg har lært, at bakterier ikke kan leve på sølv.

http://www.kvindeguiden.dk/default.asp?thdid=5203

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-11-11 11:49

Hej Norsted1

Der var sandelig noget af en tråd at komme igennem og langt nede kom så det med armbåndet.

Jeg vil tro at armbåndet næppe har bivirkninger med mindre der er nikkel i metallegeringen.

Mange af de nævnte gode forslag i den omtalte tråd har jeg prøvet med det resultat at jeg fik ondt i maven.

Måske kunne man jage nogle af smådyrene på lagenet væk med hvidløg

Til Susss!

Tilbage til din tråd!

Jeg lider meget af allergi og især støv og husstøvmider, men har ved effektiv støvsugning samt en ugentlig vask af skånemadressen kunne holde problemet væk.
Jeg skiftede også til neutralt vaskemiddel og undlader brug af skyllemiddel som faktisk er overflødigt i de fleste tilfælde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-11 12:09

Der er øjen synlig ingen der ved om sølv har en effekt på miderne.

Men påstanden om at
citrus, eukalyptus og lavendel virker på de nævnte skadedyr. Det tror jeg slet ikke på.

Det lyder ret meget som fup.

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 07-11-11 12:30

Tak for svaret Troldepige. så fik jeg læst om sølv...herligt at få lidt mere viden..men kan se at ingen andre har prøvet det lagen her inde..måske kommer der en forbi ..i aften omd et er fup vil vise sig..jeg føler lige nu ikke at min næse er så meget stoppet. I denne uge onsdag har jeg brugt lagnet i 1 uge og det skal vaskes for første gang efter instruktionen som følger med..Takker for alle dem der kom med mange gode ideer til husstøvmider høre gerne fra flere.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-11 12:53

Tak for point.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-11-11 08:40

Sølv er et tungmetal - men det er der ikke mange der ved. Sølv har en dødelig LD50 værdi på 100 mg/kg, som betyder at man ikke bør indtage mere end 0.01 gram per person. (sikkerhedfaktor=1000).

De andre ting i tæppet: olier fra citrus, eukalyptus og lavendel - vil blive væsentlig reduceret første gang lagnet vaskes i vaskemaskinen - for til sidst ikke at være tilstede i lagnet mere. Herefter kan hustøvmiderne m.v. igen gro frit.

Den bedste behandling mod husstøvmideallergi er med immunoterapi som administreres af ens allergilæge eller allergicenter. Alternativt kan man symtombehandle med steroider eller anithistaminer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-11 09:51

Der findes andre støvlagner, som Astma og allergiforbundet har sagt god for

Når det "kun" er sølvtråde der er indvævet, så kan skidtet vel bare leve i de sølvfri zoner??

Otnob, undskyld, jeg skulle have skrevet, at du kun skulle læse mit sidste indlæg

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-11 09:52

Citat
Sølv er et tungmetal - men det er der ikke mange der ved. Sølv har en dødelig LD50 værdi på 100 mg/kg, som betyder at man ikke bør indtage mere end 0.01 gram per person. (sikkerhedfaktor=1000).

Dette kan jeg ikke udtale mig om, for jeg aner intet om det.

Men jeg ved, at det ikke er unormalt for en guldsmed at have sølvsplinter i fingrene, og disse generer tilsyneladende ikke.
Iflg. den guldsmed jeg kender indkapsles det i kroppen og gør ingen skade.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-11-11 10:05

I gamle dage sagde man også at dem der arbejdede med bly, nikkel, kobber... heller ikke tog skade.

Prøv at læse her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argyria
http://www.medterms.com/script/main/art.asp?articlekey=9439

Personlig tror jeg heller ikke at det skade væsentlig med et sølvtæppe - men jeg tror så heller ikke på at der virker mod husstøvmider m.v. Men jeg tror dog helst jeg ville undgå at blive blå (se links)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 08-11-11 10:06

De har lavet en test af personer som har prøvet lagnet http://www.wellness4u.dk/cms-assets/documents/32762-393671.stovmide-test-rapport-04-final.pdf .

Jeg må se hvad der sker..men pt mindre lukket næse..i morgen er der gået 1 uge... der skal lagnet så vaskes og alt sengetøj skiftes...ja man har travlt når man har allergi. Ved godt at Allergi forbundet har andre lagner de anbefalder dem er vi også ejer af .

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-11-11 10:10

Lad mig gætte - dem som har lavet studiet - er de samme som dem som forsøger at sælge lagnet ?

Tænk hvis man producerede lægemidler på den måde - så ville vi sgu få sjove børn !!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-11 10:47

Thomas_Mygind, så vidt jeg kan læse mig til, så handler dit link til wikipedia om sølv, der bliver indtaget via munden eller næsen, og altså ikke sølv i den faste form vi sædvanligvis kender fra smykker o.l.

Så jeg tror der er tale om 2 vidt forskellige ting.

Guldsmedefaget har eksisteret i rigtig mange år, orker ikke lige at søge på det, men jeg er rimeligt sikker på, at hvis det var en reel risiko forbundet med sølvsplinter i fingrene, så ville dette være betragtet som en almindelig arbejdssakde blandt guldsmede.