/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
jagt
Fra : snusi
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 23-05-03 19:36

Jeg holder meget af at gå lange ture i skoven, men i dag var der en seddel hvor på der står "riffeljagt i skoven". Er det ensbetydende med at man ikke må opholde sig i skoven i den tid hvor jagten er?
Snusi

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 23-05-03 19:44

Nej, men lad være med at give lyde som en buk! Det er en advarsel man bør forholde sig til.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-05-03 19:51

orv, du var heldig overhovedet at se en seddel.. jeg er som rytter ALTID bange for at blive skudt på denne årstid, fordi der praktisk aldrig er sat sedler eller andet op...eller også kommer jeg ikke forbi det træ, hvor det står!!!

og snusi...lad være med at gå i armygrønt, når du færdes i skoven i jagtsæsonen..tag en stærkt orange trøje på..just in case! (jeg mener det!)

mvh Christina

Kommentar
Fra : TherBeat

Dato : 01-12-03 15:26

Hej Du må overhovedet ikk gå ind i det område når der er riffel jagt.. Du kan finde flere oplysninger hvis du har interesse.. Altså om jagt..:
Bekendtgørelse af lov om jagt og vildtforvaltning:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19970011429-REGL

Bekendtgørelse af lov om mark- og vejfred:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19870081829-REGL

Hilsen TherBeat

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 19-12-03 21:46

Hej igen
Det lyder lidt underligt at jeg ikke må gå i skoven når der er jagt.

Samtidig med at jeg spurgte her hos Kandu, sendte jeg spørgsmålet ind til skov og naturstyrrelsen, hvor de skriver tilbage:

Skovejeren kan ikke lukke skoven i jagtperioden, selvom jægerne går på jagt.

I en privat skov må du således færdes efter reglerne i Naturbeskyttelsesloven - på befæsetde veje og stier fra kl. 07.00 til solnedgang

I statens og andre offentlige skove må du færdes overalt hele døgnet.

Lidt underligt

Snusi