/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
hvilket forsikringsselskab
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1349 gange
50 point
Dato : 29-10-11 16:31

Overvejer at skifte vores ulykkeforsikring (samt evt. alle de andre) over til et andet selskab. Har lige (igen) modtaget meddelelse om en stigning fra 3700 kr til ikke mindre end 4951 kr hvilket jeg synes er en markant stigning da der ikke blive tale om egentlig bedre forsikringsdækning end den jeg har i dag.
Har kikket lidt på GF forsikring men hører gerne evt. andre forslag.
Summerne lyder på ca. 750.000 kr (ved død) og ca. 1,5 mill. kr (ved invaliditet)

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-11 16:45

Jeg kigger altid på de her, når jeg skal sammenligne forsikringspriser, dækning mv.

Det er meget hurtigere end at sidde og checke selskaberne hver for sig, god jagt!

https://www.tjenestetorvet.dk/forsikring/

http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-10-11 16:47

Hejsa.
Vi / jeg kan anbefale Tryg forsikring.
Vi har UDEN noget vrøvl fået skiftet hele den ene gavl ud i vores hus.
Ydermere fik vi lavet for 85000 kr efter orkanen.
Bilen har lige været på værksted fordi manden fjollede rundt ved en vending.
Ingen problemer nogensinde .. tværtimod fik vi også lånebil i de 13 dage kvit og frit.
Jeg kunne ikke drømme om at brokke mig hvis vores forsikring stiger.
Med alt det vi snart har fået lavet kommer vi jo aldrig til at betale tilsvarende beløb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-11 16:48

Der findes INGEN der kan fortælle dig hvem der er billigst og bedst....

ALLE syntes deres er det bedste - og det kan jo ikke være rigtigt

Du må ringe rundt til de forskellige og forhøre dig, der er flere faktorer der spiller ind og det kan KUN selskabet SELV fortælle dig....

Derefter kan du så tage stilling til hvem der er bedst og billigst for NETOP DIG....

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-10-11 16:51

Alm. Brand har altid været et godt valg for os. Vi har aldrig haft problemer med dem.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-10-11 17:11

Du bør lige checke, om din fagforening el. lign. har særlige aftaler med forsikringsselskaber, det er der mange der har.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 29-10-11 17:15

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-10-11 17:17

Selv tak, du kan også se her, hvor mange der klager over selskaberne, så du måske slipper for at lever op til dit kandu-navn fremover!

http://www.ankeforsikring.dk/Statistik/Selskabs_statistik/Ulykkesforsikring/2010.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-10-11 22:37

Citat
, så du måske slipper for at lever op til dit kandu-navn fremover!