/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
afdøde skylder vægtafgift
Fra : danka62
Vist : 1004 gange
20 point
Dato : 27-10-11 21:40

min niece har arvet en bil efter sin far og han har ikke betalt vægtafgift der er stadig nr på hun vil så gi mig bilen så hvis jeg omregistrer bil til mit navn hæfter jeg så for det vægtafgift der ikke er betalt

mvh danka62

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 27-10-11 22:08

Er er skifteretten ikke færdig med at opgøre arv og gæld?

Lige nu er der ikke oplysninger nok til at afklare, hvem der hefter for den gæld.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 27-10-11 22:13

Det kan aldrig blive en ny ejer, der betaler for den tidligere ejer af bilen

Boet skal betale vægtafgiften

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-10-11 22:15

Du hæfter ikke for gælden, da min venindes kæreste døde skyldte han også, men da arvingerne frasagde sig arv og gæld, så tabte staten pengene. Hans datter fik bilen. For man kan arve omkring 30.000 kr selv om man fraskriver sig arv og gæld. Bare boet ikke er meget værd.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-10-11 12:09

Jeg ville helt sikkert kontakte politiet for at undgå at få klippet pladerne i en rutinekontrol, men det er også bare mig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-10-11 15:35

Der står i spørgsmålet intet om hvordan boet er gjort på, derfor kan dette spørgsmål ikke entydigt besvares.

Men ved almindeligt salg / overdragelse er det den tidligere ejer der hænger på afgifter før omregistrering.

Så hvis det er din Niece der pt. står som ejer, skal hun betale alle udgifter, indtil den er omregistreret.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : danka62

Dato : 29-10-11 10:40

hej benjamin
tak for svaret boet er gjordt op og færdig det var først efter hun havde fået bilen hun fandt ud af der ikke var betalt vægtafgift så iflg. boet står min niece som ejer af bilen så hvis jeg vil omregistrer den beder de nok bare om nr. plader indtil det er betalt

mvh danak62