/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Satser efterløn
Fra : jensviggo
Vist : 1071 gange
20 point
Dato : 27-10-11 09:26

Efter jeg er gået på efterløn, betaler jeg nu: forbund/afdeling/klub 298,-
A-kasse 306,-
A-kasse admin.bidrag 144,-
fritids/ulykkesforsik. 42,50
i alt 790,50

Lyder det fornuftigt?????? er der noget jeg ikke behøver at betale til som efterlønner?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-10-11 09:31

det er 3f

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 27-10-11 09:42

Du skal da ikke betale til fagforening eller A-kasse når du er på efterløn, men de vil da gerne have dine penge.
Hvad skal du bruge en fagforening til?
Hvad skal du bruge A-kassen til, bliver du arbejdsløs som efterlønner?
Nej sløjf alle de unødige udgifter. Fagforeningen griner af dig.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-10-11 10:12

jeg vil da håbe du har ret, kan du fortælle mig, hvor det står skrevet, så vil jeg være rigtig glad, så kan jeg spare 604 kroner om måneden

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 27-10-11 11:02

Du behøver kun at betale til A-kassen.

Jes

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-10-11 11:17

til pabloj

hvor kan jeg læse det??????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-11 13:29

Da det er din A-kasse der står for udbetaling/administration af din efterløn, skal du fortsat være medlem af din A-kasse. Og når man er medlem af en A-kasse, skal du også betale administration beløbet, så det eneste du kan framelde er betaling til din fritid/ulykkesforikring, samt melde dig ud af din forbund - det det bliver nok ikke særligt populært.

Men ret henvendelse til din A-kasse i 3F, det kunne jo tænkes at de har et nedsat forbundsgebyr for efterlønner/pensionister.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-11 13:39

De tilsvarende beløb, hvis man er medlem af HK, og er på efterløn:

Dit kontingent bliver...
Fagforening: 156,00 kr.
A-kasse: 427,00 kr.
Kritisk sygdomsforsikring: 49,00 kr.
Dækker ved diagnose af en lang række kritiske sygdomme, fx kræft.
Ulykkesforsikring: 37,50 kr.
Dækker personskade og dødsfald sket ved ulykkestilfælde, 24 timer i døgnet.
I alt før skat: 583,

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 27-10-11 13:55

Det står i de papirer der fulgte med din ansøgning til efterløn.

Jes

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-10-11 14:14

Jensviggo - kontakt din lokale afdeling, som det fremgår af 3F's hjemmeside:

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=SD&Dato=20071228&Kategori=MEDLEMSSERVICE&Lopenr=667165614&Ref=AR&profile=2671
Kontingent
Her kan du se en oversigt over de mest almindelige kontingentkategorier i 3F.

Kontingenter er priserne pr. måned gældende fra 1. januar 2011.

Der er særligt lave kontingenter for fritidsjobbere, lærlinge, efterlønsmodtagere, pensionister m.m.
Kontakt din lokale 3F-afdeling for yderligere information.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 20 point
Dato : 27-10-11 17:17

Det lyder fornuftigt at kontakte din fagforening. Din sats i fagforening, er højst sandsynligt afhængig af hvormeget du regner med at tjene ved siden af din efterløn-

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 07-11-11 08:23

Tak for svaret smuller54.