/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Dårlig IP-telefoni
Fra : 20Kroner
Vist : 913 gange
100 point
Dato : 25-10-11 09:50

Jeg har IP-telefoni til min fastnettelefon. Jeg har dårlig lyd, ekko og afbrydelser m.m. På IT-styrelsens hjemmeside står der bl.a. om afhjælpning af disse problemer:
"Du kan også have særlige indstillinger på dit netværksudstyr, som prioriterer "telefonpakkerne" højere end den øvrige trafik".

Er der mon nogen her, der kan hjælpe med det?

Venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : KGunvald

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-11 12:37

Jeg er bange for der ikke er meget at gøre.
Jo VOIP pakkerne prioriteres højest af datapakker. Men problemet ligger i udstyret der skal sende den digitale del at samtalen.
Og da der ikke er så mange gaffelkredse ( den del der fjerner ekko og du får en fornemmelse af der ikke bare er dødt i røret) i den analoge del af og det skal klares med digitale filtre ( der ikke ret tit gør det godt)

Du har sikkert også oplevet det veksler meget i hvor godt det er.

Men i bund og grund er der nok ikke så meget at gøre ved det!

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 25-10-11 13:04

Tak for svaret KGunvald.