/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
filtre?
Fra : bembil
Vist : 243 gange
40 point
Dato : 23-05-03 13:20

hej med jer
Jeg har et Nikon F80 med 62mm linse
Jeg har tænkt mig at få filtre, men Nikon filtre er så
hunde dyre.
Kan jeg bruge andre filtre, måske lidt billigere,
og hvilke

på forhånd tak
bembil

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-03 20:21

Der er mange fabrikater med tilbehør til bl.a. Nikon Linser.
Hama/Tamron og flere.
Prøv at se her:
http://www.photoshop.dk
http://www.photoshop.dk/default2.asp?cat=FILTRE
Emesen.

Kommentar
Fra : bembil

Dato : 23-05-03 22:47

takk til emesen for oplysningerne
men photoshop har ikke nogen til 62mm

venligst
bembil

Kommentar
Fra : Lsfoto

Dato : 27-05-03 20:26

Du kan også buuge HOYA filtre eller COKIN.
Se www.westheimer.dk eller www.kofi.dk
Hilsen Lsfoto

Kommentar
Fra : melchiorsen

Dato : 28-07-03 17:23

hej bembil
Som Lsfoto skriver så er Cokin, eller cromatek filtre en god løsning. der er tale om filtersystemer, hvor du køber en filterholder og løse adapterringe til dine optikker. derefter køber du blot et af hvert af de filtre du ønsker. Hvis du senere køber en ny optik med et andet filterdiameter skal du blot købe en adapterring til denne, istedet for at købe nye filtre. en anden fordel ved disse filtersystemer er at du, hvis du bruger fortonede filtre, kan forskyde disse i filterholderen, du kan selv bestemme hvor overgangen skal ske i dit billede. fortonede filtre til indskruning er noget f...... har skabt. Cromatek, som jeg selv anvender og kan anbefale er lige så gode, men lidt billigere end Cokin, forhandles,online, her: www.obt.dk
mvh.
kim