/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
ubuntu program til video.
Fra : Eyvind
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 19-10-11 19:16

Findes der et godt og nemt program til at lave video i ubuntu.
Bare til feriefilm fra still camera.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-10-11 19:27

Jeg kikker lige med!!! Jeg har selv investeret i Pinacle 15, men det er jo til windows. Det var for at lave feriefilm, men i HD. Jeg er ikke kommet ordentlig igang for nu kan PC'en ikkre rigtig følge med til alle de billeder. Som du ved gør jeg også i linux, så det kan være her er et godt alternativ.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 19:37

Det er denne jeg kæmper med for tiden.
http://billedeupload.dk/photo/2011-10/bf38601c/Skærmbillede på 2011-10-19 20:00:22.png.html
Den er hentet i softwarcenter

vender tilbage senere....................................

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-11 20:47

Du kan jo prøve at lege med denne

http://www.dvdstyler.org/en/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 20:58

Jeg har hentet ubuntu 11.10 som jo er den nyeste udgave. Den er iøvrigt en del anderledes end 10.4 som var den sidste udgave med Gnome desktop.
Måske hopper jeg tilbage til 10.4 hvor man ikke hele tiden skal lede efter værktøjer og programmer.

Jeg vil heller ikke følge med opgradering af computere for at følge med det nyeste nye.
Min Zepto 3215 med 1,7 Ghz core2 og 2 GB ram følger meget godt med.

Cromium browseren som fulgte med, har en sjov egenskab, at den ikke accepterer det script "dubbeltclik" som google har kørende i deres browser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 21:12

Jeg så dig ikke Refi.

Den har jeg faktisk også hentet og installeret i ubuntu..........................jeg fik den ikke til at fungere.
Der er dælme også mange indstillinger i de video programmer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 21:18

Men nu vil jeg så hente prøve den DVDstyler ovre i windows 7.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-11 21:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 22:05

Refi -
Bombono ser enkel ud - den prøves nok i morgen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-11 09:25

Jeg har også sat spørgsmålet op ovre på det danske ubuntu forum.
http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=14878

Så i stedet for at fræse rundt om en masse programmer, vil jeg nu prøve at sætte mig ind i disse to programmer :
OpenShot Video Editor
DVD Styler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-11 10:42

Videoprogrammer af "værdi" vil næsten altid være komplicerede og kræve "lidt" af brugerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-11 11:17

Hov hov Refi - skal man nu også til at tænke selv.
Jeg har ikke snakket om programmer af "værdi" - men bare til lidt feriefilm, som jeg kan sende til bedømmelse i Cannes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-11 11:32

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-11 16:40

Prøv DeVeDe den er i Ubuntus pakke håndtering og venter bare på at du skal installere:
http://packages.ubuntu.com/precise/devede

http://www.rastersoft.com/programas/devede.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-11 16:44

Er PiTiVi ikke allerede installeret? Ellers er også en mulighed du kan forsøge med.
Kino er også anbefalet af andre, selv holder jeg mig til DeVeDe, der er flere nævnt på help.ubuntu:
https://help.ubuntu.com/8.04/musicvideophotos/C/video.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-11 16:51

Jo jo OVN - den er sikkert også fin.

Mit problem er ikke at finde en masse programmer men at finde ud af, at bruge et par enkelte.

De to programmer jeg er kommet frem til, skal jeg bare lære at styre.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-11 20:02

Tak for svaret refi. Selvom jeg havde hentet den i ubuntu, men rat at den også kan køre i windows.