/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Gebyr for fremsendelse af papir faktura
Fra : FrejaFlop
Vist : 989 gange
40 point
Dato : 05-10-11 22:57

Hej Kandu
Hvilket beløb er rimeligt at tage i gebyr hvis ens firmakunder ønsker fakturaen tilsendt som papir via posten og ikke via email som firmaet ellers har som hovedregel? (post i DK)

Er der nogen der kender til en gebyr størrelse som reelt anvendes for dette? kalder man det bare "fakturagebyr" på fakturaen? eller er der andre gode forslag.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-11 23:25

Jeg ville da kalde det for "SnailMail gebyr"
tror ikke der er nogen grænse for hvad du må tage på den konto, men det gør jo ikke noget at det står lidt i forhold til de reelle udgifter: porto, papir, konvolut, print, tidsforbrug

Jeg kan lige huske to steder jeg handler hvor de giver mulighed for papirfaktura, det ene sted koster det 10.- og det andet 30.-
Hvad de kalder det på fakturaen skal jeg ikke kunne sige, får den kun elektronisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-11 23:27

TDC tager 25,00 kr. for at fremsende en regning

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 05-10-11 23:29

Tak for svaret EXTERMINATOR. - og også tak til Nordsted1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-11 23:31

Telenor tager 33,50 kr for fremsendelse af faktura med girokort.

"Fakturagebyr" vil dække alle oprettelser af fakturaer, både elektronisk og papir, så man bør nok kalde det "Fremsendelse af faktura".